Mediahuis Connect lanceert MH Brand Studio en trekt Dirk Vandekerckhove aan

FacebookTwitterLinkedIn

Native advertising of storytelling in lijn met het DNA van nieuwsmerken is de rijzende ster aan het firmament van de advertentiemarkt. Om aan die vraag tegemoet te komen, bundelt Mediahuis haar expertise in de nieuwe native cel MH Brand Studio.

Mediahuis Connect is niet aan haar proefstuk toe. Met native projecten zoals MARK Magazine, Mediazine en Flanders Today won Content Connections (de content cel van Mediahuis Connect) heel wat internationale awards. Die creatieve competenties worden nu samengebracht in MH Brand Studio. Dit nieuwe kenniscentrum gaat nog een stap verder en werkt totaaloplossingen uit voor adverteerders, op maat van het merk en nauw aansluitend bij de interesses van de lezer.

Bart Decoster, Corporate Director van Mediahuis Connect: “Consumenten willen merkverhalen die hen meerwaarde bieden en waarmee ze zich verbonden voelen. Adverteerders zijn op zoek naar creatieve manieren om over hun merk te communiceren. MH Brand Studio is de perfecte partner om dit uit te werken, en zo merken en doelgroepen op een geloofwaardige manier met elkaar in contact te brengen.”

Het team van Mediahuis Connect wordt meteen versterkt met Dirk Vandekerckhove. Als Content Strateeg staat hij mee in voor de strategische en commerciële uitbouw van MH Brand Studio. Dirk legt vanuit zijn ruime ervaring met publishing en native de brug tussen het salesteam van Mediahuis Connect en de native redacties van Content Connections.

Dirk Vandekerckhove: “Niet alleen fake news ondermijnt de geloofwaardigheid van nieuwsmerken. Ook fake advertising neemt het vertrouwen van de consument weg. En wie geen vertrouwen opbouwt, kan het vergeten. Sterke native advertising zorgt ervoor dat beide partijen – het medium en het merk – dat vertrouwen behouden en elkaar inhoudelijk versterken. Betrouwbaarheid is ons sleutelwoord. Alle gesprekken die ik voerde met marketeers en opiniemakers maken duidelijk dat de tijd rijp is voor MH Brand Studio. We laten ons daarbij voluit inspireren door de uitmuntende voorbeelden van onze collega’s in het buitenland, zoals T Brand Studio van New York Times of WP Brand Studio van Washington Post.”