Var lanceert nieuwe identiteit

FacebookTwitterLinkedIn

Vandaag lanceert Var haar nieuwe merkidentiteit. Het profileert zich meer dan ooit als matchmaker die merken in contact brengt met de verschillende doelgroepen en publieken (kijkers, luisteraars en surfers) van de VRT-merken. De regie wil zich profileren als partner voor marketeers en mediaprofessionals die een meerwaarde zoeken. Door nauw samen te werken met haar klanten, biedt Var de ideale match via het gepaste kanaal.

Het zijn uitdagende tijden voor marketeers die de meerwaarde van hun merk willen aantonen en zich willen engageren met hun doelgroepen. Nog nooit waren zoveel mediakanalen beschikbaar, brand safety en kwaliteit staan in vraag en de betrouwbaarheid van info afkomstig van grote online platformen wordt regelmatig in twijfel getrokken.

Saskia Schatteman: “Var wil een betrouwbare en veilige partner zijn voor merken en marketingprofessionals die effectief en innovatief een band willen opbouwen met de doelpublieken die ze voor ogen hebben. ‘Making successful matches’ is dan ook de filosofie die wij nastreven”.

Merkpositionering

Voor haar eigen merkpositionering en nieuwe look & feel werkte Var samen met lokale experten. Branding Today ontwikkelde de nieuwe visuele identiteit van de regie. Het kleurrijke en dynamische logo verbindt de VRT-merken en toont hiermee de variëteit en kwaliteit aan van haar aanbod. Een symboliek die uitstekend weergeeft waar Var voor staat: merken op een creatieve manier matchen met de waardevolle merken van VRT en Spotify. Voor de nieuwe marketingstrategie en positionering werkte Var samen met content advertising agency The Fat Lady.