De genomineerden voor de YMCE Strategy zijn bekend

FacebookTwitterLinkedIn

Op donderdag 8 maart vond de YMCE editie Strategy plaats in het RTL House in Evere. Gino Baeck (ondervoorzitter van de UMA) verwelkomde de jonge deelnemers en onderstreepte het belang van de ontwikkeling van media-expertise. Vervolgens maakten de 14 jonge media-experten kennis met de tot dan nog geheimgehouden adverteerder: Frederic Lequeu, Advertising Manager bij Volkswagen Import. Zijn mediabriefing betrof een campagne ter bevordering van de ‘inachtname voor aankoop’ van de Volkswagen Polo.

De 14 jonge media-experten werden ingedeeld in 7 duo’s  om in 5 uur tijd een optimale mediastrategie uit te werken. De strategische denkoefening werd vervolgens gepresenteerd aan de YMCE-jury, onder leiding van Frederic Lequeu die werd bijgestaan door collega Simon De Pauw, Digital Communication Manager bij Volkswagen Import.

De andere juryleden waren Véronique Destaebel (IP TV), Delphine Van Kerckhove (IP Radio), Stefanie Van Snick (Var), Rudi Janssens (Var), Michel Pigneret (Bisnode), Michel Godin (Welcome Media), Valérie Morfitis (Unilever), Tom Lemaître (Mediacom), Nicolas Beguin (Blue2Purple), Els Tielemans (Maxus), Corentin Franzin (Mindshare), Christine Brone (PHD Media) en Danny Nijs van organisator 360° Academy.

De jury nomineerde volgende 3 teams:

  • Lauren Vansweevelt (Zenith) & Rebecca Van Vaerenbergh (Blue2Purple)
  • Anouchka D’Hertefelt (Mediabrands) & Bernd Strauven (Wavemaker)
  • Sophie Tran (PHD Media) & Wouter Proot (Mindshare)

De winnaars worden bekendgemaakt op 27 maart tijdens de UMA Day.