Le Soir kan gunstige cijfers bekendmaken

FacebookTwitterLinkedIn

Le Soir trapt 2020 af met een reeks positieve vaststellingen. Volgens cijfers van het CIM staan dagelijks 639.400 mensen in contact met Le Soir. Met gemiddeld ruim 400.000 unieke bezoekers per dag in januari stijgt ook het online lezerspubliek van Le Soir gestaag met 25% per jaar. Bovendien is er ook een stijging zichtbaar in het aantal abonnees. De directe abonnementenverkoop is in de afgelopen 18 maanden verdubbeld.

In 2020 wil Le Soir de kaap van de 100.000 abonnees overstijgen door wekelijks premium content aan te bieden op hun digitale platformen. Deze cijfers tonen aan dat het Franstalige Belgische lezerspubliek steeds meer bereid is te betalen voor kwalitatieve digitale diensten.

“Vele sectoren ondergaan momenteel een digitalisering. Vandaag plukt Le Soir de vruchten van zijn pioniersrol op dit gebied, zonder de journalistieke prestaties uit het oog te verliezen. Le Soir start 2020 met positieve signalen voor de toekomst van de kwaliteitspers met een reële verschuiving naar het digitale”, aldus Olivier De Raeymaeker, algemeen directeur van Le Soir.

“In 2019 voerde Le Soir een evolutie door in zijn redactioneel project. We volgden niet alleen de actualiteit, maar legden nog meer de nadruk op onderzoek, burgerschap en het in perspectief plaatsen van oplossingen. Daarnaast investeerden we in een verbeterde leeservaring op alle media, zowel digitaal als op papier”, zegt Christophe Berti, hoofdredacteur van Le Soir. “In 2020 verwachten we een aantal belangrijke gebeurtenissen: de federale onderhandelingen, de gevolgen van de Brexit, de Amerikaanse presidentsverkiezingen, de Olympische Spelen… Onze redactie zal zich blijven inzetten om meer analyses en enquêtes aan te bieden, om zo de grote uitdagingen van onze steeds complexere samenleving beter te begrijpen.”

Olivier De Raeymaeker: “We moeten vooral naar de markt luisteren en blijven vernieuwen. Sinds 23 januari bieden we een verbeterde leeservaring van de artikelen in Le Soir+, onze digitale editie voorbehouden voor abonnees, met nieuwe reclameformaten. In dezelfde adem lanceren we rond deze tijd de e-read. Dit formaat biedt een uitbreiding aan van de papieren advertenties naar het digitale platform. Dankzij dit nieuwe aanbod kunnen we herhaling creëren in de premium community van de lezer.”

Het volledige persbericht is hier beschikbaar.