Rossel introduceert nationaal medianetwerk Young Active Urban

FacebookTwitterLinkedIn

Groupe Rossel lanceert Young Active Urban. Met dit nieuwe nationale aanbod bundelt Rossel haar mediamerken die op deze doelgroep inzetten: Metro, Out, Geeko, Belgium iPhone, Kotplanet, Cinenews en Streamnews.

De manier om young active urbans in hun leefwereld te bereiken, is in te zetten op de mediamerken die ze raadplegen. Het portfolio merken dat bij de lancering van Young Active Urban (YAU) aangesloten is, is om die reden een combinatie van nieuwsmerken en merken met content die de doelgroep aanspreken: Mobility & Environment, Culture & Events, Career, Student Life, Technology & Multimedia, Lifestyle & Fashion, Gaming, Cinema & Streaming, enz.

De merken die deel uitmaken van het YAU-portfolio zijn: Metro (de gratis krant) en Kotplanet (een website volledig gewijd aan het studentenleven), maar ook Geeko (site voor nieuwe technologieën en geek-cultuur), Belgium iPhone (site met nieuws uit de Apple-wereld), Out (culturele agenda), Cinenews (site over cinema) en Streamnews (site met het laatste streamingnieuws). Deze mediamerken houden B2C hun eigen websites en publicaties aan. Rossel kiest er echter voor om B2B deze mediamerken gebundeld aan te bieden.

Advertentiemogelijkheden

Het netwerk biedt meerdere advertentiemogelijkheden aan: YAU.Impact, YAU.Content, YAU.Activation, YAU.Video en YAU.Studio. Het gaat om pakketten waarmee op basis van één gecombineerd tarief een nationale campagne uitgerold wordt. Young Active Urban omvat pakketten voor alle platforms die de YAU-merken gebruiken om hun publiek te bereiken: digital en digital + print, beide te combineren met activatie.

Rossel heeft sterke merken in haar portefeuille die populair zijn bij young active urbans in zowel het noorden als het zuiden van het land. Met de YAU-aanpak willen we adverteerders de kans bieden om deze doelgroep op een efficiënte en creatieve manier te bereiken“, zegt Olivier De Raeymaeker, Algemeen Directeur Pôle Le Soir bij Groupe Rossel.

Vanaf midden februari worden de Young Active Urban pakketten gecommercialiseerd door de regies Metro Media en Rossel Advertising. Meer info over de titels en contactgegevens hiervan vindt u in de MediaSpecs Database.