Zelfgebreide mutsen en homemade pompoentaart. Dat is het type foto`s dat we deze herfst op onze Facebookpagina zullen posten. Crocoonen creatief cocoonen is immers dé trend van dit najaar volgens de Consumeter, de intelligente consumentenbarometer van Kapaza.be. De Consumeter signaleert trends en onderbouwt die met cijfers van Kapaza.be`s zoekverkeer en iVox onderzoeksresultaten.
In een notendop:
- 52% van de Belgen plant bewust creatieve vrije tijd in. Crocoonen ofte: thuis creatief bezig zijn zit in de lift.
- We leven in een digitaal tijdperk. Geen wonder dat mensen in hun vrije tijd het plezier herontdekken van artisanaal handwerk. (trendwatcher Herman Konings)
- De nieuwe hang naar analoog heeft paradoxaal genoeg een digitaal en sociaal kantje. Bij crocooning is het Internet zowel inspiratiebron als etalage.
- De Belgische consument zoekt op Kapaza.be toenemend op termen als naaimachine` (+95%) en stof` (+200%). Het aantal unieke bezoekers dat kookboeken bekeek, steeg met 41%.
- De Consumeter, de intelligente consumentenbarometer van Kapaza.be signaleert trends en onderbouwt die met cijfers van Kapaza.be`s zoekverkeer of iVox onderzoeksresultaten.
Lees het volledige persbericht in het bijgevoegd PDF-document.
Bron: Ketchum - Kapaza
Auteur: Ludivine Bachmair
E-mail: ludivine.bachmair@ketchum.com
Telefoon: 02-5500076