Zoekertjessite Kapaza.be en trendwatcher Herman Konings zien ‘crocoonen` – creatief cocoonen – als dé trend van dit najaar

FacebookTwitterLinkedIn

Zelfgebreide mutsen en homemade pompoentaart. Dat is het type foto`s dat we deze herfst op onze Facebookpagina zullen posten. Crocoonen – creatief cocoonen –is immers dé trend van dit najaar volgens de Consumeter, de intelligente consumentenbarometer van Kapaza.be. De Consumeter signaleert trends en onderbouwt die met cijfers van Kapaza.be`s zoekverkeer en iVox onderzoeksresultaten.

In een notendop:

  • 52% van de Belgen plant bewust creatieve vrije tijd in. Crocoonen – ofte: thuis creatief bezig zijn – zit in de lift.
  • “We leven in een digitaal tijdperk. Geen wonder dat mensen in hun vrije tijd het plezier herontdekken van artisanaal handwerk.” (trendwatcher Herman Konings)
  • De nieuwe hang naar analoog heeft paradoxaal genoeg een digitaal en sociaal kantje. Bij crocooning is het Internet zowel inspiratiebron als etalage.
  • De Belgische consument zoekt op Kapaza.be toenemend op termen als ‘naaimachine` (+95%) en ‘stof` (+200%). Het aantal unieke bezoekers dat kookboeken bekeek, steeg met 41%.
  • De Consumeter, de intelligente consumentenbarometer van Kapaza.be signaleert trends en onderbouwt die met cijfers van Kapaza.be`s zoekverkeer of iVox onderzoeksresultaten.

 

Lees het volledige persbericht in het bijgevoegd PDF-document.