Analyse van Bubka en Wim Vermeulen: “Consumenten geloven duurzaamheidscampagnes niet”

FacebookTwitterLinkedIn

Het Antwerpse reclamebureau Bubka toonde in samenwerking met prof. dr. Verleye (UGent) en Ivox 100 advertenties over duurzame inspanningen van bedrijven, overheid en ngo’s aan 600 Belgen. Hun oordeel is bikkelhard: slechts 9,7 procent van de campagnes zijn geloofwaardig.

Wim Vermeulen, directeur strategie & duurzaamheid van Bubka: “Veel duurzaamheidsclaims klinken vaag en onduidelijk. Vroeger kon een marketeer zonder boe of ba verkondigen dat zijn pizza’s de beste van de hele wereld waren. Vandaag moet het anders. Enkel eerlijke en heldere reclame zal mensen overtuigen om duurzame producten te kopen. Marketeers spelen een belangrijke rol als we met z’n allen duurzamer willen gaan leven. Want het gaat niet alleen om de productieketen te vergroenen. Mensen moeten de duurzame producten ook effectief kopen. Daarom heb je geloofwaardige reclamecampagnes nodig.

Meer info op PUB.be.