fma Digital Belgium lanceert geïntegreerde digitale pitch

FacebookTwitterLinkedIn

Steeds vaker zijn adverteerders op zoek naar een geïntegreerd digitaal bureau dat niet alleen de creatie en de productie op zich neemt, maar ook instaat voor de technologie en het media-luik. fma Digital Belgium speelt daarop in door zijn dienstenaanbod te verruimen. De dochteronderneming van media-auditspecialist fma begeleidt adverteerders voortaan doorheen dat complexe pitchproces.

fma Digital Belgium biedt voortaan advies en begeleiding bij geïntegreerde digitale pitches aan. Wanneer een adverteerder op zoek gaat naar een digitale partner, helpt de digitale poot van media-auditspecialist fma bij het volledige proces.

De afgelopen maanden heeft fma Digital Belgium grondige kennis en bevoorrechte contacten opgebouwd met de 30 grootste digitale bureaus in België. Die database is van grote waarde voor de adverteerders en vormt de basis van de long list die voor elke adverteerder afzonderlijk wordt opgesteld.

fma Digital Belgium werd gelanceerd in maart 2023. Deze dochteronderneming wordt geleid door Damien Nicolas, voormalig Chief Digital Officer bij GroupM, Publicis Groupe en Serviceplan: “De digitale diensten die adverteerders nodig hebben nemen sterk toe. Het succes ervan zit hem vooral in de complementariteit en een goede samenwerking tussen de diensten. Steeds meer adverteerders gaan dan ook op zoek naar één digitale partner die deze diensten kan aanbieden.”

Het gaat dan om volgende diensten:

  • De geïntegreerde digitale strategie: nadenken over inhoud, doelen, communicatietraject, datagebruik en succesmetingen.
  • De productie van video, sociale media, e-mailing of display.
  • De aankoop en optimalisatie van paid media zoals SEA, sociale media of programmatic.
  • Platformproductie (sites, bots, landingspagina’s).
  • Installatie van CRM, web analytics en een DSP voor programmatic media.

Concreet helpt fma Digital Belgium bij het opstellen van de long list voor de pitch. Dit is een eerste selectie van mogelijke partners die het best in staat zullen zijn om de digitale behoeften op het gebied van creatie, productie, media en technologie geheel of gedeeltelijk in te vullen voor de adverteerder.

Daarna is het aan de geselecteerde bureaus om deel te nemen aan de chemistry meeting en nadien aan de RFP (finale offerte inclusief oefening). Tijdens het hele proces organiseert, analyseert en adviseert fma Digital Belgium binnen een strikt kader en met het oog op het maximaal informeren van de adverteerder, zodat hij of zij met kennis kan oordelen, evalueren en de beslissing nemen.

“Na de oprichting van fma Digital Belgium was de toevoeging van deze competentie op het gebied van pitch management de volgende stap in onze ontwikkeling”, aldus Damien Nicolas.