Eleven Sports staat voortaan zelf in voor zijn advertentiewerving

FacebookTwitterLinkedIn

Eleven Sports beëindigde de overeenkomst met reclameregie Transfer op 31 juli. De zender staat voortaan zelf in voor zijn advertentiewerving.

Eleven Sports heeft in België en Luxemburg drie betalende sportkanalen die via alle operatoren beschikbaar zijn. Door voortaan zijn crossmediale oplossingen rechtstreeks aan adverteerders aan te bieden, speelt de zender in op het veranderende mediagebruik bij sportfans en de stijgende behoefte van adverteerders naar digitale mogelijkheden en branded content.

Het aanbod van Eleven Sports is ook online live en op aanvraag te bekijken via website en de app. In totaal bereikt de zender vandaag meer dan 650.000 Belgische huishoudens. Daarnaast wordt er sterk ingezet op sociale media, met een maandelijks bereik van meer dan 5 miljoen fans en meer dan 3,5 miljoen video-weergaven.

Anouk Mertens, Managing Director van Eleven Sports Belgium: “Eleven Sports zet, naast traditionele distributie, sterk in op digitale ontwikkelingen. Zo is al onze live verslaggeving ook beschikbaar via onze digitale platformen en brengen we live highlights en interactieve programmaconcepten. Wij zien het bereik op onze online kanalen sterk toenemen en willen daarom ook onze commerciële mogelijkheden daarop afstemmen. Door voortaan rechtstreeks met adverteerders samen te werken, kunnen we hen volledig op maat helpen sportfans te bereiken, met een crossmediale aanpak over al onze platformen heen”.