TBWA presenteert ‘TBWA Reputation’

FacebookTwitterLinkedIn

TBWA heeft altijd de ambitie gehad om sterke merken te bouwen, en dat stopt vandaag niet bij reclame alleen. ‘TBWA Reputation’ gelooft in de kracht van naadloos samenwerkende reputatie- en merkstrategen, in een communicatie-aanpak die alle relevante stakeholdergroepen de juiste aandacht garandeert en in een mediamix waarbinnen paid, owned en earned media elkaar versterken en niet tegenwerken. Met het nieuwe ‘TBWA Reputation’ wil TBWA haar klanten nog actiever bijstaan bij de uitbouw van een sterke reputatie en dat voor al diens merken: de commercial brands, de corporate brand, de employer brand, de CEO brand enz.

De leading ladies van ‘TBWA Reputation’ zijn twee PR- en reputatie-experts. Liesbeth Pyck richtte in 2014 Famous Relations op, een PR-bureau dat zij op amper 5 jaar deed groeien tot een bureau van 12. Laure Miquel-Jean startte 25 jaar geleden het PR-agentschap PRIDE dat tot vandaag trouwe partner is van klanten als McDonald’s, CBC, MSD, Novartis, Aoste en Babyliss. Met hun gezamenlijke 40 jaar ervaring als PR- en communicatie-experts zijn zij meer dan ooit klaar voor een vernieuwende rit binnen de wereld van merk- en reputatiestrategieën. Wat de coronacrisis immers nogmaals duidelijk heeft gemaakt, is dat de rol van een merk en bedrijf zich niet langer kan beperken tot de verkoop van producten en diensten alleen.

Bert Denis, Strategisch Directeur bij TBWA: “Mens en maatschappij verwachten méér van merken. Ze verkiezen leiders die niet alleen uitmunten door hun commerciële aanbod, maar ook door de maatschappelijke rol waartoe zij zichzelf engageren. Bovendien zullen bedrijven moeten aantonen dat zij op een verantwoorde manier tot hun einddoel zijn gekomen en dat transparante bedrijfsvoering in alle opzichten centraal staat.”

Liesbeth Pyck, Brand Reputation Director bij TBWA: “TBWA Reputation gelooft heilig in de integratie van merk- en reputatiestrategieën. Het is ondenkbaar dat beide tracks vandaag nog parallel aan elkaar kunnen bestaan. Daarnaast zijn wij ervan overtuigd dat klant, consument, burger of werknemer in vele gevallen dan wel de eindbestemming is, de weg daarnaartoe is minstens even belangrijk. Een weg die wordt gedirigeerd door heel wat stakeholdergroepen waar vaak te weinig aandacht aan wordt besteed. Denk hierbij alleen nog maar aan de eigen medewerkers die in het verleden te vaak werden vergeten.”