DPG Media Advertising trekt nieuwe influencers aan voor brand partnerships

FacebookTwitterLinkedIn

De influencercel van DPG Media Advertising breidt haar samenwerkingen met influencers uit. Eerder dit jaar tekende Stien Edlund al, maar nu worden heel wat nieuwe gezichten aan de lijst toegevoegd: Jasmijn Van Hoof, Margot Hallemans, Nicolas Caeyers, Sarah Bossuwé, Shauni Rau en Steffi Mercie.

Daarnaast begeleidt de cel vanaf nu influencers die nog maar net in het vak zitten, bijvoorbeeld de deelnemers van het VTM-programma Blind Getrouwd. Zo zitten onder meer Christophe Ramont, Winnie Bogaerts, Nick Laenen, Lothar Callaerts en Nuria Gilizintinova onder de vleugels van het influencermarketing-team van DPG Media Advertising.

Ludovic Lenaerts, Head of Influencer Marketing: “Door de toevoeging van al deze nieuwe influencers, kan een adverteerder via één contact bij DPG Media Advertising met verschillende sterke profielen samenwerken. Dit kan de adverteerder veel kostbare tijd besparen.

Om de selectie voor de samenwerkingen kwalitatief te houden, wordt er onder andere gekeken naar de grootte van het bereik, de hoeveelheid engagement, het niveau van de content en de authenticiteit van het profiel.

De samenwerking met de influencers houdt verschillende aspecten in. Ludovic Lenaerts: “In eerste instantie begeleiden we de influencers in hun partnerships met merken. Daarnaast helpen we hen ook om content te maken die authentiek en relevant is voor hun volgers.

Bovendien beschikt de influencercel, naast de lijst met influencers die ze begeleidt, over een database van 800 Belgische influencers om de ideale match te vinden.

Het team functioneert ook voor de adverteerder als een partner die nationale influencercampagnes vanaf de briefing tot de eindevaluatie verzorgt. Daarbij is er de mogelijkheid om de campagne door te trekken naar een ruimere mediamix: radiospots, events, online video enz. Dankzij crossmediale mogelijkheden zoals Xtra Social of native advertising wordt de samenwerking met de influencer gemaximaliseerd.