Campagne van Newsworks: volle pagina, volle impact

FacebookTwitterLinkedIn

Newsworks start vanaf 28 april een campagne in de dagbladpers om de impact van de volle pagina in kranten te onderstrepen. De campagne – van de hand van Shake – pakt uit met een hypnotiserend concept: elk van de drie visuals toont een gigantische close-up van een opengesperd oog waarvan de pupil het effect reflecteert dat de advertentie oproept bij de lezer.

 

De campagne is onderdeel van een breder geheel dat vertrekt vanuit de centrale waarde “impact zonder storen”. In print beslist de lezer immers zelf welke content hij verder wil uitdiepen. Een impactvol formaat zal de ‘flow` van de lezer niet in de weg staan, maar toch maximaal in zijn blikveld verschijnen. Verschillende studies bewijzen ook dat printadvertenties als minder storend worden ervaren.

 

Newsworks ontwikkelde in dit kader eveneens een eerste uitgave van The Impact Daily, een krant die volle pagina`s herneemt die effectief verschenen zijn in 2015. De krant geeft een breed overzicht van hoe merken uit zeer diverse sectoren de unieke eigenschappen van de volle pagina gebruikt hebben, waaronder ook via Top Topicals.