
Dit jaar reikten de BTOB Awards, die georganiseerd worden door Media Marketing, voor het eerst Gold, Silver en Bronze Awards uit in de categorieën Press en Communication die samen de twee luiken van de competitie vormen. In totaal werden 23 trofeeën toegekend in Communication (12 Bronze, 7 Silver en 4 Gold), alsook twee Bronze, twee Silver en één Gold in Press.
De Artsenkrant van Roularta Healthcare wordt in de categorie Press als enige bekroond met een Gold Award (Best Mediabrand of the Year).
In de categorie Communication is LDV United de grote winnaar. Het wint twee keer Gold met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics (Best Use of Sponsoring en Best Use of Film/Video), alsook een derde Gold (Best Use of PR) en een Silver (Best Use of Direct) met ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin.
Nog in Communication wint Air een Gold met ‘The Fax Message’ voor BMW (Best Use of Direct) en een Bronze met ‘Precise Recruitment Campaign’ voor Facom (Best Use of Promo/Activation).
De overige laureaten met hun bijhorende kleur van metaal worden hieronder nog even toegelicht.
Press:
Gold
- Artsenkrant van Roularta Healthcare
Silver
- DODODO van Maison Moderne
- MediaMarketing.lu van MediaMarketing
Bronze
- MT Magazine van Publicarto
- Brussel Metropool/Bruxelles Métropole van BECI
Communication:
Gold
- LDV United met ‘Dare to Sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin
- Air met ‘The Fax Message’ voor BMW en ‘Precise recruitment campaign’ voor Facom
Silver
- Propaganda met ‘Fuel’ voor Medialaan en ‘Proximus Content Ecosystem’
- TBWA met ‘Digibuzz’ (OOH Facebook Ad) voor Telenet Business (zowel Best Use of Promo/Activation als Best Use of OOH)
- Dallas met de selfpromo campagne ‘Imagine Impact’
- Maison Moderne met ‘Histoires de Familles’, in samenwerking met Banque du Luxembourg
Bronze
- Dallas met de selfpromo campagne ‘Imagine Impact’
- TBWA met ‘Digibuzz’ (OOH Facebook Ad) voor Telenet Business (dit keer in Best Use of Direct)
- BBDO met ‘Klaar voor de toekomst’ voor Proximus
- Onlyhumans met ‘Soprema Employer Branding’
- Comith met ‘Succesvolle leadcampagne’ voor Daddy Kate Print
- The Crew Communication met ‘Fleet Fuel Card’ voor Total
- Brightfish met ‘Effective Views’
- Mediahuis Connect met ‘Afrit 10’
- Mediafield met ‘La bande sympa’
- SBS met ‘Najaarsprogrammatie van de televisiezenders’
Bron: Media Marketing.