BelOrta kiest voor RCA

FacebookTwitterLinkedIn

BelOrta, de grootste coöperatieve groente- en fruitveiling van België en tevens Europees marktleider, kiest voor communicatiebureau RCA. Na een strategische en creatieve pitch, met Lucy, Kunstmaan/Accenture en True Agency, koos BelOrta voor RCA en haar doorgedreven 360°-graden aanpak.

RCA gaat de uitdaging aan om van BelOrta het referentiemerk te maken binnen de groenten- en fruitsector, en dit voor heel verschillende doelgroepen. Een uitgekiende strategie en tof concept zal door middel van verschillende campagnes en activaties in de markt gezet worden. RCA zal elk kanaal en touchpoint uittekenen: van advertising en verpakkingen over het beheren van de sociale media tot het onderhouden van persrelaties. De eerste creaties worden dit voorjaar reeds uitgerold.

Glenn Sebregts, Divisiehoofd Marketing & Externe Communicatie van BelOrta: “BelOrta is een organisatie van, voor en door onze meer dan 1.000 producenten. Zij willen de consument elke dag opnieuw laten genieten van onze meer dan 170 groente- en fruitsoorten. RCA ging met passie en gedrevenheid aan het werk met onze uitdaging. Het resultaat is een creatief en strategisch sterk merkverhaal dat doorheen alle touchpoints werd uitgediept.”

Micha Appermans, Client Services Director RCA: “Onze aanpak heeft uiteraard stevige wortels in onze denk- en werkwijze. Het merkverhaal werd in de breedte en diepte uitgetekend met verrassende inzichten en gedurfde keuzes. Het resultaat van een doorgedreven samenwerking tussen creatie en strategie, en onze drie expertcenters brandstudio, digital hub en newsroom. We werken al lang niet meer in een klassieke silostructuur, noch in aparte afdelingen. Als je alle expertises daadwerkelijk onder één dak hebt, dan kan je een geïntegreerd voorstel voorleggen. En dat werd duidelijk gesmaakt.”

Bart Klerckx, Creatief Directeur RCA: “BelOrta is een sterk merk, van hier. We zijn ontzettend tevreden dat we op korte en lange termijn plezante dingen kunnen doen. ‘We make people do things’ is de kern van al ons werk. Dat kan je vooral als de goesting aan beide kanten even groot is.”