BAM organiseerde de eerste editie van The Big Marketing Quiz

FacebookTwitterLinkedIn

Op dinsdag 24 oktober organiseerde BAM voor de allereerste keer een grote marketingquiz. Na een fijne avond op een prachtige locatie trok een kwartet strategen aan het langste eind.

De eerste editie van The Big Marketing Quiz ging door in de kantoren van Publicis Groupe in Gare Maritime (Tour & Taxis). Maar liefst 23 teams bestaande uit telkens 4 personen etaleerden hun marketingkennis in 10 uitdagende rondes, met tussendoor een amusante opdracht waarbij de deelnemers een reeks emoji’s moesten linken aan merknamen.

Partners AG Insurance, bpost, Trends Business Information, Google en Publicis Groupe ondersteunden BAM bij de organisatie van de quiz. Na afloop regende het positieve reacties. Iedereen was vol lof over de invulling van het evenement en blikte terug op een gezellige avond onder collega’s en concullega’s.

Floris Adriaenssens (Strategic Director LDV United), Fiona Boyle (Strategist & Connection Planner DDB Brussels), Berten Peremans (Chief Strategy Officer Publicis Groupe) en Philippe Gerin (Senior Brand Strategist TBWA) vormden het winnende team en mochten zich als eerste naar de prijzentafel begeven. Dankzij de vrijgevigheid van cadeausponsors Wonderbox, Eastpak, Jet Import, Marketing Congress, Edgard & Cooper, Duvel, Signify, Brauzz en Spadel keerden alle teams met leuke prijzen huiswaarts.

De organisatoren kijken tevreden terug op het event. “De sfeer was top, ik denk dat iedereen ervan genoten heeft”, zegt Joke De Nul (Punchline). “Dat de quiz twee weken geleden al uitverkocht was, bewijst dat de mensen toch zaten te wachten op een plezante marketingbijeenkomst. Het hoeft niet altijd zo serieus te zijn.” “Zo’n event is wat luchtiger, maar tegelijk ben je ook bezig met het vak en kom je in contact met allemaal sectorgenoten”, stelt Ilse Van Dyck (UP TO 11). “De feedback van de deelnemers was alleszins erg positief.” De Nul mikt op een tweede editie volgend jaar, met nog meer volk. “Het zal een uitdaging worden om opnieuw zo’n leuke quiz samen te stellen, maar we gaan ervoor. Een jaarlijkse quiz? Dat klinkt als een mooie traditie.”