IPM lanceert regionale regie ‘Régie des Médias Régionaux.be’ (RMR)

FacebookTwitterLinkedIn

Op 22 december ontving IPM Group groen licht van  de Belgische mededingingsautoriteit voor de overname van het dagblad L’Avenir en het bedrijf L’Avenir Hebdo, uitgever van de tijdschriften Moustique en Télé Pocket. Tegelijkertijd werden de regie L’Avenir Advertising, een dochteronderneming van Nethys, en zijn gratis tijdschrift Proximag stopgezet op 31 december 2020.

Deze twee gebeurtenissen zijn de aanleiding tot de lancering van de Régie des Médias Régionaux.be (RMR) binnen Editions de L’Avenir Presse, een dochteronderneming van IPM Group.

Digitaal, print en toegankelijkheid

De nieuwe regie biedt Waals-Brusselse adverteerders regionale advertentiemogelijkheden aan in L’Avenir, DH Les Sports, La Libre Belgique, Moustique, Paris Match, Télé Pocket en Journal des Enfants. RMR brengt kwaliteitsvolle nieuwsmerken samen die complementair, lokaal gepubliceerd en zowel digitaal als in print beschikbaar zijn.

RMR profiteert van de digitale kracht van de nationale IPM-regie. De meeste nationale digitale producten zijn ook beschikbaar voor lokale adverteerders. Het biedt ondernemers en agentschappen dus een groot cumulatief publiek dat kan worden gesegmenteerd in een geloofwaardige redactionele context, met geo-gelokaliseerde diensten, rijk aan data, video en content marketing.

Régie des Médias Régionaux.be zet ook sterk in op toegankelijkheid, zowel op de persoonlijke relatie van de tien regionale media-adviseurs met hun klanten als op het vlak van effectieve oplossingen, aangepast aan de behoeften en realiteit van de lokale markt.