Wie volgt Kristof Ampe op als Advertiser Personality of the Year?

FacebookTwitterLinkedIn

De Advertiser Personality of the Year (APOY) wordt sinds 2002 gezamenlijk georganiseerd door de UBA en PUB en bekroont adverteerders die als rolmodel kunnen dienen door hun professionaliteit, hun durf en hun bijdrage tot het reclamevak. De laureaat wordt gekozen door de lezers van PUB, de leden van de UBA en een professionele jury. Deze 17de editie leverde een mooi trio van finalisten af.

Kris Michiels is Marketing Director en BU Lead Refreshment Belux bij Unilever. Hij bekleedt deze functie al drie jaar en werkte daarbij voor merken als Lipton, Pure Leaf, Ola, Magnum, Cornetto, Fermette, Carte d’Or en Ben&Jerrys. Hij heeft zo’n 10 jaar ervaring in de marketingsector.

Lieve Pattyn is bijna drie jaar Marketing Director bij EG, leider in de markt van generieke geneesmiddelen. Het farmaceutische bedrijf van Belgische oorsprong maakt deel uit van de groep Stada Arzneimittel. Lieve Pattyn bekleedde eerder dezelfde functie bij Omega Pharma.

Nathalie Rahbani is Brand, Media & Communications Director bij Telenet. Ze startte haar carrière 16 jaar geleden bij VVL BBDO, waar ze de kneepjes van het vak leerde met projecten voor merken als Electrabel, NMBS, Mars en Mercedes. Daarna ging ze aan de slag bij Duval Guillaume waar ze onder meer werkte voor Douwe Egberts, Reborn-to-be-alive en Coke Zero.

De onderscheiding wordt uitgereikt op donderdag 12 december tijdens de UBA Xmas Lunch.

De jury bestaat uit Kristof Ampe van Swinkels Brewery, David Favest van Touring, Harry Demey van LDV United, François Chaudoir van Space, Stijn Cavens van DPG Media, Marc Vossen van NGroup, Chris Van Roey van de UBA en Philippe Warzée van PUB.