Vlaamse Parkinson Liga en Pink Ribbon winnen Medialaan Fairtime Award

FacebookTwitterLinkedIn

De laureaten van de Medialaan Fairtime Award, de creatieve wedstrijd voor sociale en humanitaire organisaties, zijn bekend: Vlaamse Parkinson Liga wint een tv-campagne en Pink Ribbon een radiocampagne.

 

Dat is beslist door een zeskoppige professionele jury, bestaande uit voorzitster Griet Byl (Deputy Chief Editor Media Marketing), Erwin Deckers (CCO Medialaan), Saskia Schatteman (CMO Microsoft), Josse Abrahams (Communicatieverantwoordelijke Koning Boudewijnstichting), Iwein Vandevyver (Co-Creative Director Famous) en Sebastien De Valck (Co-Creative Director BBDO).

 

Maar liefst 71 goede doelen namen deel aan de wedstrijd. In totaal kregen de juryleden 68 tv-dossiers en 32 radio-dossiers voorgeschoteld. Volgens hen slaagden de Vlaamse Parkinson Liga en Pink Ribbon er het best in een sterk idee te vertalen naar respectievelijk een tv- en radiospot. De winnende campagnes gaan onmiddellijk in productie en worden in mei en juni uitgezonden op de tv- en radiozenders van Medialaan.

 

De Vlaamse Parkinson Liga wist de jury te overtuigen met het sterke en originele concept “The Write Thing”. Daarmee wint het een tv-campagne bij VTM, 2BE en Vitaya ter waarde van € 250.000 en een productiebudget van € 25.000. Het storyboard is van de hand van BBDO.

 

In de radiocategorie maakte het dossier van Pink Ribbon het meeste indruk. Hoofdzakelijk omdat het medium en de mooie, multidimensionale boodschap elkaar versterken. De stichting vangt zo een radiocampagne bij Q-music en JOE fm ter waarde van € 75.000 en een productiebudget van € 7.500. Bowling Brussels schreef het radioscript.