Pieter Vermeersch zet zijn schouders onder Annalect (OMG)

FacebookTwitterLinkedIn

Pieter Vermeersch, Chief Digital Officer bij BBDO, wordt de drijvende kracht achter Annalect in België.

De grens tussen media en advertising vervaagt steeds sneller. Annalect is de media en audience consulting divisie van Omnicom Media Group (OMG) die de brug maakt tussen de twee disciplines. Annalect is gehuisvest in de Scheldestraat in Molenbeek en deelt er de campus met OMG, OMD, Semetis, Ketchum, BBDO, DVLR DDB, Team X en Darwin.

Pieter, die binnen de groep reeds verantwoordelijk was voor heel wat transversale projecten voor klanten van BBDO en OMG, zal als Business Owner van Annelect verder bouwen op de ervaring die hij de jongste jaren heeft opgedaan.

Pieter Vermeersch: “Naast fundamenteel werk rond brand impact, MMM en consumer en audience insights, zetten we ook in op de verdere uitrol van Omni, onze agnostische end-to-end marketing insights en planning tool. Data is op die manier een accelerator en garantie voor marketing effectiveness.”

Guy Gelaude (CEO OMG BeLux): “In een sector die in constante evolutie is, is de nood aan diepgaande inzichten en specifieke expertise rond consumer en media data groot. Met Annalect bieden we hier een sterk en robuust antwoord.”

Maarten Vanthemsche (CEO BBDO Group): “Het aanbod van Annalect biedt kansen voor klanten van zowel OMG, BBDO als de volledige groep. Het is onze gemeenschappelijke ambitie om van de Scheldestraat een doorgedreven datamarketing expertisecentrum te maken waar audience insights, creativiteit en media elkaar versterken.”