Cuckoo Awards: 29 cases genomineerd

FacebookTwitterLinkedIn

Na een eerste juryronde zijn de genomineerden van de tiende editie van de Cuckoo Awards bekendgemaakt.

 

Naast Effectiveness Awards en een Creativity Award reikt de BDMA dit jaar ook een Diamond Cuckoo Award uit. Die beloont de beste overall campagne, die zowel op Effectiveness als Creativity uitblinkt.

 

Hieronder vindt u het overzicht van de genomineerden.

 

Creativity Cuckoos

 

B2B

– The Fat Lady: Autopromo

– TBWA Brussels: Bpost, The DM you didn`t know about

– BBDO: JCDecaux, JCDecaux Street View Unpaid Bills

– BBDO: Media Marketing, Media Marketing Radio Activation

 

B2C

– Mortierbrigade: KIA, KIA the car not the show

– Ogilvy: Centrum ter Preventie van Zelfdoding, Zelfmoordlijn – Would you answer this suicide call?

– LDV: Special Olympics, Special Olympics Belgium – Kevin De Bruyne

– DDB Brussels: CEBAM, Don`t google it

– Famous: Delta Lloyd Life, het factureerbare gesprek

– Famous: Thomas Cook, Neckermann Tomorrowland

– BBDO: Brussels Airlines, Flightball by Brussels Airlines

– BBDO: Tabasco, Addtaste

– BBDO: Vier, Stalker

– BBDO: Lidl, Lidl home delivery

 

Effectiveness Cuckoos

 

B2B 

 

Best Targeted Cuckoo

– BBDO: Mercedes-Benz, Mercedes C-class puts you in the spotlight

– BBDO: JCDecaux, JCDecaux Street View Unpaid Bills

– Emakina: Starwood, Starwood Astra improving Starwood`s international communication 

 

Best Use of Media Cuckoo

– BBDO: Mercedes-Benz, Mercedess C-class puts you in the spotlight

– Emakina: Starwood, Starwood Astra improving Starwood`s international communication 

 

Best Integrated Cuckoo

– Ketchum: IBM, watscooking

– Emakina: BERU, The BERU campaign ‘Enter the legend’

 

B2C 

 

Best Targeted Cuckoo

– Ogilvy: European Parliament, Storychangers.eu

– Ogilvy: Toerisme Vlaanderen, Flanders Fields on Facebook – Linking the history of the region with the history of families

– DDB Brussels: CEBAM, Don`t google it

– DVN: BMW, BMW 7e e-mailing

– Famous: Thomas Cook, Neckermann Tomorrowland

– Lunchgarden: Yes we lunch (loyalty program) 

 

Best Use of Media Cuckoo

– Ogilvy: European Parliament, European Elections – social media campaign

– LDV: Special Olympics, Special Olympics Belgium – Kevin De Bruyne

– BBDO: Pearl Opticiens, Koppelverkoop op Tinder

– Darw!n: KU Leuven, Ontdek de wereld 

 

Best Integrated Cuckoo

– Mortierbrigade: KIA, KIA the car not the show

– Ogilvy: Centrum ter Preventie van Zelfdoding, Zelfmoordlijn – Would you answer this suicide call?

– Bubka: Bosto Panzani, Bingo with Bosto

– Famous: Delta Lloyd Life, het factureerbare gesprek

– BBDO: Ethias, AlterEthias

– Emakina: Audi Import Belgium, The Audi e-tron pre-launch test drive week