Vakblad reclame- en communicatiesector PUB viert 45 jaar

FacebookTwitterLinkedIn

45 jaar geleden, op 26 april 1976, verscheen het eerste nummer van Pub, een vakblad voor de reclamesector in ons land. Het magazine was een krantje in zwart en wit, in het Frans, het Nederlands en het Engels.

Pub was een initiatief van Joséphine Overeem, die tot halfweg de jaren tachtig het blad zou leiden. Gaandeweg verbreedde het blikveld. Pub vervelde in 2010 tot PUB, als afkorting voor People Unified around Brands. Het magazine werd een nieuwsmerk dat zich richt op de hele wereld van communicatie, media, advertising en marketing. Joséphine Overeem en/of PUB stonden aan de basis van onder meer de Creative Belgium Awards, EFFIE Belgium, de Advertiser Personality of the Year en Orbit.

Anno 2021 omvat PUB een dagelijkse newsletter (PUBNews van maandag tot vrijdag, PUB on Saturday op zaterdag), een website (www.pub.be) en een papieren magazine (PUB Magazine). PUB organiseert ook opleidingssessies en de jaarlijkse conferentie Orbit over duurzaamheid en communicatie.

PUB is enkel verkrijgbaar via abonnement. Op 26 april 2021 verschijnt een jubileumnummer van PUB Magazine. Daarin werpt de redactie van het blad een blik op 45 jaar PUB, krijgen enkele markante covers en enkele opvallende campagnes de volle aandacht en wordt bekeken hoe media het verschil maken met content en met technologie.