AMMA 2021: Alle genomineerden in de 12 categorieën zijn bekend

FacebookTwitterLinkedIn

De zitting van de AMMA jury verliep gisteren geheel volgens het ‘nieuwe normaal’: de 26 juryleden logden in vanuit hun thuiskantoren op een sessie die werd aangestuurd door juryvoorzitster Christine Jean (AG Insurance) vanuit de grote vergaderzaal bij Space, bijgestaan door de coördinator van de AMMA.

De goed voorbereide debatten namen de hele dag in beslag, van 9u30 tot in de late namiddag. Alle juryleden hadden zich een mening kunnen vormen over de 118 dossiers in 12 categorieën, waaronder de 30 genomineerde dossiers door de expertjury’s op 19 maart, die in woord en beeld gepresenteerd worden op het platform AMMASTREAM.be.

De punten die werden toegekend door de finale jury werden ondertussen opgeteld met die van de Expertjury’s, zodat de genomineerden binnen alle categorieën bekend zijn.

In de categorie Media Agency of the Year zijn genomineerd: PHD, MediaCom en Mindshare, nieuwe marktleider in de UMA ranking.

In de categorie Media Advertiser of the Year heeft de AMMA jury na beraadslaging en geheime stemming 3 kandidaten genomineerd.

  • Ifke Nauwelaerts, Head of Marketing, Lidl Belgium & Luxemburg
  • Catherine Closset, MarCom Manager, Renault & Dacia België & Luxemburg
  • Steven De Deyne, Head of Media & Production Competence Center, Proximus.

Het is nu aan het publiek binnen alle geledingen van het media- en reclamevak om te stemmen voor een van deze drie kandidaten. De resultaten uit de stemming door het publiek worden opgeteld bij de punten van de jury en tellen voor de helft van de punten bij de toewijzing van de award. Stemmen kan op de website van CommPass.

In de categorie Media Brand of the Year zijn de genomineerden: Vice, VTM, Sabato, LN24 en RTL. Stuk voor stuk merken die zich onderscheiden hebben door de band met hun publiek strakker aan te halen tijdens het jaar van de pandemie.

En dan is er de nieuwe categorie Media Resilience of the Year, die juryvoorzitster Christine Jean in het leven heeft geroepen in nauw overleg met organisator CommPass met de bedoeling de inspanningen van de media te honoreren inzake de ondersteuning van de Belgische bevolking tijdens de Coronacrisis, op economisch, sanitair of sociaal vlak. De jury brengt hulde aan alle media & regies die hun opmerkelijke initiatieven uit de doeken deden in 9 dossiers. Een welgemeend bravo aan STIB/MIVB & Mortierbrigade, Content Republic (Trustmedia), Clear Channel, Vice Belgium, RTL Belgium, SBS (Ads&Data), LN24, DPG Media & bpost media.

Voorzitster Christine Jean: “Ik hou eraan alle kandidaten te bedanken om de zorg die zij aan elk van de dossiers besteed hebben. Wij mogen er als sector ook trots op zijn dat we hebben kunnen
bogen op expertjury’s en een finale jury die hun rol op een bijzonder geëngageerde wijze hebben ingevuld. Ons vak legt heel wat gewicht in de schaal en deze editie van de AMMA is daar nogmaals een klinkend bewijs van.”

De winnaars zullen worden geproclameerd tijdens de Live streamed AMMA Ceremony op 20 mei op AMMAStream.be.

De genomineerden voor de AMMA 2021 in alle categorieën zijn: