UMA Ranking 2018: Space blijft het grootste mediabureau, GroupM is de grootste groep

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Ranking van de mediabureaus: Space blijft op kop; Mindshare stijgt naar de top 3

Space voert de UMA rangschikking aan voor Initiative, die zich handhaaft op de tweede plaats. Mindshare staat op de derde positie met een marktaandeel van 9,3%.

De meest opmerkelijke stijging wordt gerealiseerd door Maxus (+89%) die zo opklimt van de twaalfde naar de achtste plaats in de rangschikking. Nieuwkomer Zigt is voor de tweede maal opgenomen in de UMA Ranking en onderscheidt zich op de vijftiende positie met een omzetstijging van 48%.

Ranking van de mediabureaus 2018

 

Ranking van de groepen: GroupM nestelt zich op kop

Met een omzetgroei van 14% hijst GroupM zich naar de top van de rangschikking van de groepen, net boven Mediabrands (+5%) en Space (+4%). Havas Media verliest 3% marktaandeel en zakt daardoor een plaats in de ranking.

We onderlijnen ook de aangroei van het aantal werknemers in de UMA teams: de UMA leden
vertegenwoordigen samen meer dan 860 FTE jobs.

Ranking van de groepen 2018

 

Filialen of afdelingen die bijdragen aan de omzetten per groep

  • Mediabrands: Initiative, UM, Rapport
  • GroupM: Mindshare, Wavemaker, Maxus, Kinetic, Team l’Oréal
  • Dentsu Aegis Network: Isobar, Carat, Vizeum, Posterscope, iPospect
  • OmnicomMediaGroup: OMD, PHD, Semetis
  • Publicis Media: Zenith, Blue449
  • Serviceplan: Mediaplus, Mediascale

De UMA Ranking van de afgelopen jaren vindt u hier terug.