Twitter geeft zijn kwartaalcijfers vrij, en ze baren de investeerders zorgen

FacebookTwitterLinkedIn

Twitter heeft zijn kwartaalcijfers voor 2014 Q3 bekendgemaakt. Het noteerde een omzet van 361 miljoen dollar. Dit is meer dan het dubbele dan dezelfde periode in 2013 (169 miljoen dollar). Het netto-verlies bedroeg wel 175 miljoen dollar.

 

De inkomsten uit reclame bedroegen 320 miljoen dollar, een stijging van 109% t.o.v. 2013 Q3. Dit kan verklaard worden door de nieuwe tools die Twitter gelanceerd heeft (Promoted Video, Buy Button,…) en de start van Twitter Ads in 12 nieuwe markten in Centraal- en Oost-Europa. Mobile advertising zorgde voor 85% van de totale reclame-inkomsten.

 

Hoewel Twitter naar verwachting heeft gepresteerd, zakte de aandelenkoers met 10% na de bekendmaking. De afgelopen jaren groeide Twitter sterk, maar het lijkt erop dat het tot stilstand komt. Investeerders zijn vooral ongerust over de vertraging in de aangroei van het gebruiksaantal en van de timeline views (het aantal keer dat gebruikers hun timeline bekijken).

 

Momenteel heeft de microblogsite 284 miljoen actieve gebruikers. In vergelijking met vorig jaar is er slechts een stijging van 23% waar te nemen. De afgelopen jaren zat dit steevast boven 50%.

 

In vergelijking met Facebook scoort Twitter minder goed. Toen Facebook evenveel gebruikers had als Twitter nu, steeg het nog met meer dan 200% per jaar. Eenmaal toen Facebook boven 1 miljard gebruikers zat, daalde de stijgingsgraad pas tot beneden 25%.

 

Gedetailleerde informatie over Twitter vindt u hier.

 

Bron afbeelding: Statista