Trends en Trends-Tendances lanceren elk een eigen podcast

FacebookTwitterLinkedIn

Trends en Trends-Tendances, beide business-magazines van Roularta Media Group, lanceren elk een eigen podcast. Beide redacties willen meer dan ooit hun lezers via alle mogelijke kanalen informeren en adviseren over hoe de impact van deze crisis te begrijpen, te beheren en mogelijk ook te verzachten. Ze behandelen dit telkens vanuit diverse invalshoeken en met een constructieve insteek, toekomstgericht en met oog voor de oplossingen voor onze economie, onze ondernemingen en onze persoonlijke financiën.

Voor Trends is de gastheer redacteur Jef Poortmans. Twee maal per week, elke dinsdag en donderdag, haalt hij een andere expert voor de microfoon en bespreekt met hem of haar een bepaald thema of aspect van deze coronacrisis en de impact ervan op onze wereld. In de eerste aflevering gaat Jef Poortmans in gesprek met met Sarah De Groof, senior consultant bij Acerta en gastdocente bij KU Leuven, over het grootste arbeidsmarktexperiment in de moderne geschiedenis en de grote thuiswerkuitdaging. In de tweede aflevering spreekt hij met Edward Roosens, hoofdeconoom bij het VBO, over welke Belgische sectoren het zwaarst getroffen zijn en hoe zwaar de economische schade voor ons land kan worden.

Voor Trends-Tendances geeft gastheer Amid Faljaoui, hoofdredacteur bij Trends-Tendances, elke dag rond 10u een korte analyse van de recente evoluties en de impact ervan op onze economie, bedrijven en financiën.

De podcasts zijn te beluisteren op www.trends.be/podcast en www.tendances.be/podcasts. Op dit moment zijn ze ook al beschikbaar op SoundCloud en Spotify, binnenkort ook via Apple Podcasts en Google Podcasts.