DPG Media pakt uit met sociaal adverteren: Xtra Social

FacebookTwitterLinkedIn

Na lang zoeken is er eindelijk een manier om op een gemakkelijke manier social én premium te communiceren. Met het nieuwe Xtra Social kunnen adverteerders hun social media post simpelweg doorposten op de mobiele nieuwssites van DPG Media.

Xtra Social is een vorm van social advertising waarbij een bestaande social media post doorgeplaatst wordt in een vertrouwde en gecontroleerde redactionele omgeving. Zo kan je kiezen voor de omgeving van HLN, 7sur7 of De Morgen. Met een simpele druk op de knop kunnen adverteerders nu hun bestaande social media content vanop Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn of Pinterest doorposten op de digitale platformen van DPG Media. Hierdoor kan je meer dan ooit snel inhaken op actualiteit of een aanvullend publiek bereiken bovenop de volgers op social.

Bert Velghe, Digital Business Development Specialist: “Mensen kennen de merken van DPG Media en zijn meer betrokken bij je advertentie dankzij de aantrekkelijke en betrouwbare omgeving. Xtra Social advertenties scoren zeer goed qua attentiewaarde: de gemiddelde in-view tijd op HLN en 7sur7 ligt maar liefst 5 keer hoger dan bij andere grote social spelers. De 5 belangrijkste redenen waarom Xtra Social deel moet uitmaken van jouw volgende campagne, hebben we in een blogpost samengevat.”

Bij Xtra social kan je kiezen binnen welke context je campagne staat: op een specifieke site, kanaal of zelfs bepaalde content. Maar je kan ook profiteren van de kwalitatieve DPG Media-data om de exacte targeting te bepalen. Hiervoor zijn er meer dan 150 segmenten beschikbaar, bestaande uit socio-demo, behavioral en intent data.

Aangezien mobile steeds belangrijker wordt en het merendeel van de social media consumptie via deze weg gebeurt, is dit de meest natuurlijke omgeving voor Xtra Social. Het formaat is daarom exclusief beschikbaar op mobile devices. Een campagne inkopen kan via direct buying, programmatic guaranteed of programmatic PMP.