Reclameregie Transfer organiseert op donderdag 21 september een dag vol inzicht, onderzoek en analyses op vlak van reclame, kinderen en media. Samen met Human8 wordt bestudeerd wat de invloed van reclame en het mediagebruik is bij de generatie geboren na 2010, Gen-Alpha.
Transfer, de reclameregie voor thematische kids-kanalen in BelgiĆ«, werkt daarvoor samen met Human8, dat jarenlange expertise heeft op het gebied van human-driven consultancy en marktonderzoek. Samen slaan zij de handen in elkaar om de invloed van reclame op jonge doelgroepen te verkennen. Met snel evoluerende media en de opkomst van Gen Alpha – de generatie geboren na 2010 – is het van cruciaal belang om een diepgaande kennis te ontwikkelen over hoe reclame invloed heeft op kinderen en hoe deze nieuwe generatie omgaat met marketing, reclame en mediagebruik.
Donderdag 21 september wordt vastgelegd als Transfer Kids Day: een unieke gelegenheid voor adverteerders, PR-, creatieve en media-agentschappen om zich onder te dompelen in de nieuwste inzichten en analyses op het gebied van kinderen en reclame. Het programma omvat presentaties van experts uit de sector, interactieve paneldiscussies en presentaties van casestudy’s vanuit verschillende tv-kanalen. Naast adverteerders van Belgische bodem worden eveneens Nederlandse partners uitgenodigd om deel te nemen aan deze dag vol expertise.
“Deze samenwerking benadrukt de gedeelde verantwoordelijkheid van de sector en verschillende kindermerken om ethisch en verantwoordelijk om te gaan met reclame gericht op jonge doelgroepen”, aldus Michel Dupont, General Manager van Transfer. “We kijken ernaar uit om adverteerders, creatieven en media-agentschappen uit te nodigen om deel te nemen aan deze waardevolle dag van leren en inzichten delen.”
Deelnemers kunnen zich verwachten aan een inspirerende en informatieve dag vol met diepgaande analyses, waardevolle inzichten en mogelijkheden om te netwerken met gelijkgestemde professionals. De Transfer Kids Day zal plaatsvinden bij Kasteel Tivoli in Mechelen, van 9u tot 15u. Kinderen worden niet toegelaten op het event. Voor meer informatie, inschrijvingen en het volledige programma, bezoek de website.