Thierry Cattoir volgt Marc Van de perre op als voorzitter van STIMA

FacebookTwitterLinkedIn

Thierry Cattoir is per 1 februari de nieuwe voorzitter van STIMA. Hij volgt Marc Van de perre op, Managing Partner van Interface Marketing (bureau voor strategische marketing en toegepaste marketing services). Van de perre was sinds 2007 voorzitter en wenste zelf zijn functie stop te zetten.

 

Thierry Cattoir startte zijn carrière in 1985 bij de Belgische Dienst voor Buitenlandse Handel. Vervolgens ging hij drie jaar aan de slag als Export Marketing Manager bij de Groep FrieslandCampina. In 1989 richtte hij Remarkable op, een adviesbureau dat gespecialiseerd is in merkenstrategie en -creatie en enkele belangrijke merkveranderingen in België (onder andere Belfius, KBC en Unizo) op zijn naam heeft staan. Heel wat van die ervaring kwam in 2004 terecht in Het Kernmerk, een praktijkboek waarin Thierry Cattoir de klassieke theorie over merken benadert vanuit de dagelijkse praktijk van de Branding Architect. In 2008 werd hij nog door STIMA gehuldigd als Master Marketeer voor zijn pionierswerk als Branding Architect.

 

STIMA, het vroegere Stichting Marketing, is in België de belangrijkste ontmoetingsplek voor marketingprofessionals. Doel is aan networking te doen en vakkennis uit te wisselen. STIMA beschikt ook over een opleidingsinstituut met een brede waaier aan opleidingen.