Lancering van nieuwe marketingvereniging BAM

FacebookTwitterLinkedIn

Op 14 september schiet de Belgian Assocation of Marketing, of kortweg BAM, uit de startblokken. De nieuwe vakvereniging heeft als doelstelling om meaningful marketing na te streven. De lancering van BAM vindt plaats tijdens de tweede editie van The Rentree of Marketing, waar het echte startschot ‘s avonds wordt gegeven tijdens een speciale launch party voor de leden.

BAM-voorzitter Koen Van Impe (&Koo): “De relaties tussen consumenten, klanten en merken hebben een grondige verschuiving ondergaan in een landschap waar ook media en technologie snel evolueren. Bedrijven moeten zichzelf heruitvinden en marketingprofessionals willen elkaar inspireren in hun zoektocht naar een meer zinvolle marketing”.

De BAM is het gevolg van de fusie tussen STIMA, BDMA en IAB Belgium en is hierdoor de grootste marketingcommunity in België.

Open community om mensen te verbinden

De vakvereniging wil marketingprofessionals met elkaar in contact brengen binnen het kader van een open gemeenschap, waarbij de mensen kunnen inpluggen naargelang hun behoefte en hun wens om actief betrokken te zijn.

Koen Van Impe: “BAM is er voor alle marketingprofessionals – zowel individueel als binnen bedrijven – en verbindt marketeers met andere organisaties, maar ook met beleidsvertegenwoordigers en consumentenverenigingen. Voor studenten, senior marketeers en de academische wereld zullen we eveneens bijzondere aandacht hebben. BAM wil er ook naar streven dat de verschillende belangen van de marketingprofessionals gehoord worden en indien nodig kunnen worden afgestemd. In die context zoeken we naar een actieve samenwerking met andere verenigingen zoals UBA, ACC, UMA, DMA en anderen binnen en buiten de marketingsector. Dat zullen we doen via onze Marketing Hubs die we bij de lancering van BAM zullen toelichten”.

Het eerste contactmoment is gepland op 14 september tijdens The Rentree of Marketing, waarin de nieuwste trends in marketing en media aan bod komen. ’s Avonds wordt BAM officieel boven de doopvont gehouden met een Showcase & Party, exclusief voor alle leden van de drie vakverenigingen die automatisch lid geworden zijn van BAM. Vanaf dat moment verwelkomt BAM ook nieuwe professionals in haar community.

De naam ‘Belgian Association of Marketing’ is tot stand gekomen samen met Serviceplan. De nieuwe visuele identiteit werd ontwikkeld door Hoet&Hoet. Als website heeft BAM gekozen voor www.marketing.be.