Targetspot (AudioValley) zet zijn internationale expansie verder in Australië en kondigt de terugkeer aan van Eric van der Haegen

FacebookTwitterLinkedIn

Op basis van de recente commerciële successen in de eerste helft van het jaar (Radio France, Stingray, TuneIn en Sonos) en het feit dat de activiteit de afgelopen maanden aantrekt, kondigt AudioValley nieuwe stappen aan in zijn ontwikkelingsplan.

In die context kondigt de groep een nieuw partnerschap aan met SCA (Southern Cross Austereo). SCA is een van de toonaangevende mediabedrijven in Australië en bereikt met zijn tv-, radio- en digitale activa 95% van de bevolking. Via die samenwerking wordt SCA de Australische vertegenwoordiger voor het aanbod van Targetspot, waaronder de streamingservice Sonos Radio en de groeiende portefeuille van podcasts en digitale radio’s. Zo krijgen adverteerders dankzij dit partnerschap een unieke toegang tot een heel gericht en betrokken publiek, en krijgt Targetspot er in deze nieuwe geografische markt meteen ook een inkomstenpotentieel bij.

Samen met die internationale uitbreiding kondigt AudioValley ook de komst aan van Eric van der Haegen bij haar dochteronderneming Targetspot, als Head of International Resell. Hij wordt verantwoordelijk voor de commerciële ontwikkeling van nieuwe regio’s, zoals de Aziatische regio rond de Stille Oceaan, de Scandinavische landen en Latijns-Amerika. Eric van der Haegen heeft als specialist in digitale media en digitale transformatie al acht jaar zijn expertise bewezen bij AudioValley, waarna hij heeft meegewerkt aan een technologische start-up gespecialiseerd in mediaconsulting en digitale data.

Alexandre Saboundjian, oprichter en CEO van AudioValley: “Ik kijk uit naar het partnerschap dat we met SCA aangaan. Deze overeenkomst past perfect in onze logica van versnelde groei door middel van een sterke internationale positionering. Zoals reeds aangekondigd, willen we onze internationale dekking uitbreiden met de opening van nieuwe territoria als onderdeel van een partnerschap met lokale spelers. We willen voor het einde van 2021 10 landen toevoegen. Hoewel sterke partnerschappen essentieel zijn, moeten we door onze internationale expansie ook onze teams versterken. Dat is ook de reden waarom we de voorbije maanden een aantal aanwervingen op hoog niveau hebben gedaan, met Eric als recentste naam.”