Targetspot verkoopt digitale audio-activiteiten aan Azerion

FacebookTwitterLinkedIn

Targetspot SA verkoopt zijn digitale audio-activiteiten (divisie Targetspot), die ondergebracht zijn in het filiaal Radionomy, aan Azerion.

Targetspot houdt 98,5% van het kapitaal van de Radionomy Group aan en twee minderheidsaandeelhouders hebben de resterende 1,5%.

De divisie Targetspot is actief op het vlak van monetisatie van digitale audio op alle beschikbare kanalen (webradio’s, muziekstreaming, podcasts, audioboeken, videoplatforms en mobiele games). Ze vertegenwoordigde 92% van de totale inkomsten van Targetspot SA in de eerste helft van 2022, goed voor een omzet van 13,4 miljoen euro en een EBITDA van 0,5 miljoen euro. De overname van deze divisie zal Azerion in staat stellen het technologieaanbod van Targetspot te integreren.

Alexandre Saboundjian, voorzitter en oprichter van Targetspot SA: “Onze divisie Targetspot en Azerion vullen elkaar perfect aan: we voegen een in-huis gebouwde digitale audiotechnologie toe die ontbrak in het huidige Adtech-platform van Azerion, terwijl Targetspot zal profiteren van Azerions commerciële kracht, met zijn aanwezigheid in 24 landen en zijn nauwe banden met 575 uitgevers en 400.000 adverteerders.

De transactie (“closing”) zal uiterlijk eind december 2022 effectief worden afgerond, na goedkeuring door de buitengewone algemene aandeelhoudersvergadering van Targetspot SA, die op 9 december zal worden bijeengeroepen.