Semetis en Proximus grote winnaars op IAB MIXX Awards

FacebookTwitterLinkedIn

Met elk vijf awards zijn Semetis en Proximus de grote winnaars op de IAB MIXX Awards. Ook Wunderman Thompson tikte vier awards op de kop. In totaal reikten de jury’s 32 awards uit in 11 categorieën. Bovendien werd er ook een award uitgereikt voor Digital Agency of the Year en voor Digital Advertiser of the Year.

In totaal werden er 10 Gold, 11 Silver en 11 Bronze awards uitgereikt. Zo ging Proximus met drie Gold awards aan de haal. De eerste Gold haalde de telecomspeler binnen in de categorie ‘Digital CX and Craft – Digital Craft’ met Proximus Fiber Hyper Run in Fortnite. Met deze campagne behaalde Proximus ook een Gold award in de categorie ‘Media – Best Media Engagement’. Ook in de categorie ‘Digital CX and Craft – Experience Design: Multiplatform’ wist het een Gold award te bemachtigen met Rejuvenating Brand Engagement with the first virtual Pukkelpop.

In de categorie ‘Digital Communication – Best Campaign – Commercial’ ontving Proximus een Silver award, tevens met de Fortnite-campagne. Daar kende de jury Springbok de Gold award toe voor de campagne Ethias #FailBetter. Als kers op de taart werd de telecomspecialist bekroond als Digital Advertiser of the Year 2023.

De andere veelwinnaar op de IAB MIXX Awards is Semetis. Dat behaalde een Gold award in de categorie ‘Media – Best Use of Marketing Technology Campaign’ met Unlocking Collect&Go’s full potential: harnessing attention time for optimal campaign impact. In de categorie ‘Martech – Best Use of Data Technology behaalde het bureau een Silver award met Ardennes-étape: An automated decision tree as performance accelerator. De Gold award ging naar Space en AdSomeNoise met de campagne Samsung – Video Intelligence.

Ook in de categorieën ‘Media – Best E-Commerce Media Campaign’ en ‘Media – Best Media Engagement’ haalde Semetis een Silver award binnen, met de campagnes KitchenAid – Uplifting our media potential with modeled conversions en Infrabel: Winning the Talent Race in Belgium with The Strongest Team. Daar gingen de Gold awards naar Clicktrust met Scaling a Family-Owned Business: Jeune Premier’s Long-Term Strategy for Global Expansion, en naar Proximus (zie eerder). Tot slot ging ook de award Digital Agency of the Year naar Semetis.

Wunderman Thompson mocht dan weer naar huis met vier awards. Voor de campagne OK Groomer kreeg het 3 Silver awards in de categorieën ‘Digital CX and Craft – Experience Design: Multi-Platform’, ‘Digital CX and Craft – Digital Craft’ en ‘Digital Communication – Best Campaign Non Commercial’. Daar gingen de Gold awards respectievelijk naar Proximus (zie eerder) en naar Mortierbrigade met Respect. Ook in Digital Craft kreeg Wunderman Thompson een Bronze Award voor A.IRAN.

Een overzicht van alle winnaars vindt u op de website van de IAB MIXX Awards.

Ter herinnering, de IAB MIXX Awards bekronen de beste Belgische cases in digitale marketing. De awards werden uitgereikt tijdens een ceremonie die plaatsvond in Tour & Taxis.

De vier jury’s stonden onder leiding van Dhan Claes (Digital Communication), Hubert de Cartier (Universum), Jonathan Jacoby (Digital Marketing Technology) en Tim Wolfs (Digital CX and Craft).