Roularta biedt adverteerders aan om carbon footprint cost van hun campagnes te compenseren

FacebookTwitterLinkedIn

Als eerste Belgische uitgever biedt Roularta Media Group de mogelijkheid aan adverteerders en mediabureaus om de carbon footprint cost van hun campagnes te compenseren.

Door middel van ClimateCalc, een tool gebruikt door Febelgra, berekent Roularta de carbon footprint van print advertenties. In een volgende stap berekent de Greentripper tool van CO2logic de compensatie voor print- en online campagnes.

Het opgehaalde bedrag wordt integraal geïnvesteerd in een (her)bebossingproject in Kenia en Europa. In Kenia ligt de focus op het planten van bomen rond akkers, voor meer schaduw en biodiversiteit. In Europa gaat de steun dan weer naar herbebossing.

Opt-in voor de carbon footprint cost is niet verplicht, adverteerders beslissen zelf of zij hierin meestappen.

Philippe Belpaire, Directeur Roularta Advertising: “Roularta Media Group investeert volop in duurzame initiatieven, waarmee we onze productie en werking zo zuinig en duurzaam mogelijk maken. Met dit initiatief bieden wij adverteerders en mediabureaus aan bij te dragen in ons duurzaamheidsbeleid. Intussen wachten we vol ongeduld op de CommToZero coalition, een  initiatief van o.a. UBA, ACC en We Media dat in 2023 van start gaat en waaraan we principieel deelnemen.”