Roularta versnelt digitalisering met aanstelling Stefan Seghers als CMO

FacebookTwitterLinkedIn

Vanaf vandaag versterkt Chief Data Officer Stefan Seghers het management van Roularta Media Group als Chief Marketing Officer. Stefan zal beide functies (CDO en CMO) combineren en zo instaan voor de versnelling van de digitale groeistrategie. De focus ligt daarbij op de groei van digitale abonnementen en e-commerce, de creatie van digitale abonnementenbundels en het afsluiten van strategische multimediale partnerships met bedrijven en andere organisaties.

Stefan Seghers heeft 20 jaar ervaring in digitalisering en marketing. Hij werkte onder andere bij Daikin, Alpro en Amazon, respectievelijk als Corporate Controller, International E-Retail Manager en Launch Media Project Manager. Sinds 2016 is hij bij Roularta aan de slag in diverse functies van digitale businessontwikkeling. Sinds 2018 is Stefan Chief Data Officer.

Stefan Seghers, CMO & CDO: “Dankzij de investeringen in digitalisering en de overnames van de laatste jaren, heeft Roularta een indrukwekkend portfolio van mediamerken opgebouwd. Samen met een ervaren team op vlak van data/BI, CRM, e-commerce, UX, werving, product- en brand management, kijk ik ernaar uit om bij te dragen tot de verdere digitale groeistrategie.”

Xavier Bouckaert, CEO: “Roularta heeft als beursgenoteerd bedrijf een ambitieuze strategie gericht op digitalisering, innovatie, consolidatie en duurzaamheid. In de ondersteuning van deze strategie vervult Stefan als CMO/CDO een sleutelrol, zowel voor de Belgische als de Nederlandse en Duitse activiteiten. Ik ben zeer verheugd dat hij nu als CMO ook eindverantwoordelijk wordt voor marketing, een onmisbare schakel in de verdere groei van onze activiteiten.”