RMB en Sparkers presenteren hun gamingbarometer voor de reclamemarkt

FacebookTwitterLinkedIn

In een wereld waar digital de manier waarop we communiceren bepaalt, duikt gaming op als een nieuw essentieel kanaal voor merken. Binnen deze context melden RMB en Sparkers dat ze een strategisch partnerschap sluiten. De toenadering tussen reclameregie RMB en Sparkers, marktleider binnen het segment van data-analyse voor de gamingmarkt, betekent een belangrijke stap in de evolutie van communicatiekanalen voor merken.

Sparkers, een bedrijf dat actief is in verschillende landen en zijn hoofdkantoor in België heeft, is de voorkeurspartner van ’s werelds grootste uitgevers in de videogamessector. Het partnerschap met RMB, dat kadert binnen de nieuwe content-productieactiviteit van de regie via Slice, biedt creators in de gamingsector een unieke kans.

Het uithangbord van deze samenwerking is de lancering van een driemaandelijkse barometer met belangrijke indicatoren om de groeiende impact van gaming te meten. Deze barometer, gebaseerd op een nauwkeurige datavergaring via declaratieve bronnen en realtimemetingen op livestreaming- en VOD-platformen, zal adverteerders en bureaus inzicht verschaffen in de trends en profielen van gamers wereldwijd.

De tool die op 14 mei gelanceerd wordt met een bijzonder evenement, wil de spelers in de reclamesector helpen om het complexe en dynamische gaminguniversum beter te begrijpen.

Yves Gérard, CEO bij RMB: “Gaming is uitgegroeid tot een universele vrijetijdsbesteding die populair is in alle lagen van de bevolking. Het is ook een sector die voortdurend groeit. Consumptiegewoonten binnen dit domein en gamertypologieën zijn daarom sleutelfactoren om te begrijpen hoe dit nieuwe ‘medium’ mensen beïnvloedt. Deze sector is steeds interessanter voor adverteerders, die dit universum beschouwen als een nieuwe manier om jongere doelgroepen te bereiken. Met de hulp en kennis van Sparkers wil RMB betrouwbare cijfers en metingen met betrekking tot gaming analyseren en delen. Het leek ons een goed moment voor onze advertentiemarkt om een barometer te lanceren en de snelle ontwikkelingen in deze discipline te analyseren.”