Rebranding voor zoekertjessite 2dehands

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

De Belgische zoekertjessite 2dehands.be ondergaat een grondige make-over. De naam wordt gewijzigd naar 2dehands en er wordt gekozen voor een nieuwe look & feel voor het handelsplatform. De rebranding zal extra kracht worden bijgezet met zowel een on- als offline reclamecampagne.

2dehands werd opgericht in 1999 als een van de eerste zoekertjessites in België. Zowel particulieren als kleine en grote bedrijven bezoeken 2dehands: goed voor zo’n 3.200.000 unieke bezoekers per maand. Samen kopen en verkopen ze nieuwe en gebruikte items en diensten. Elke dag worden er gemiddeld 70.000 nieuwe zoekertjes geplaatst.

Petra Baeck, Head of Marketing, licht toe: “We zijn het meest bezochte handelsplatform van het land. Mensen komen bij ons met een koopintentie. Dit maakt ons relevant voor particulieren die willen verkopen, maar ook professionele verkopers vinden meer en meer de weg naar ons platform. Uit intern onderzoek blijkt dat onze bezoekers ervoor openstaan om ook nieuwe producten aangeboden te krijgen, zolang ons aanbod maar relevant is. Hierdoor kunnen ze bovendien meteen de prijs van een tweedehands met een nieuw product vergelijken en vervolgens op ons platform kiezen wat ze willen”.

Hoewel er meer ‘nieuw’ aanbod is van professionele verkopers, werd toch besloten om de kern van de naam, namelijk 2dehands, te behouden. De ‘.be’ werd dan weer wel weggelaten.

“2dehands geniet een heel grote naambekendheid en staat voor onze bezoekers gelijk aan ‘samen de beste deal sluiten’, ongeacht of dit nieuwe of tweedehands producten zijn. Meer dan 65% van alle bezoeken gebeurt echter via een mobiel toestel, het grootste deel daarvan via de app. Het weglaten van .be in onze communicatie is dan ook een logisch gevolg, besluit Baeck.