Propaganda, We Are Digital en Cypres consolideren: contentmarketing, digital en data in nieuw powerhouse

FacebookTwitterLinkedIn

De drie communicatiebureaus Propaganda, Cypres en We Are Digital slaan de handen in elkaar, maar zullen de drie merknamen en locaties wel blijven gebruiken. De groep telt zo ruim 80 medewerkers.

“Vanaf 1 juli 2021 vormen onze drie communicatiebureaus een powerhouse waar alle nodige disciplines en expertises aanwezig zijn om hoogkwalitatieve contentmarketingcampagnes en -trajecten te ontwikkelen”, legt Michel Libens uit (Managing partner en CEO). “Dit is de beste manier om aan de Belgische merken en adverteerders voor de volledige content life cycle de ‘best of class’-ondersteuning te geven die ze verdienen.

Communicatie is een brede activiteit geworden die heel uiteenlopende disciplines en expertises combineert. Dat heeft gevolgen voor onze sector en voor de contentmarketingbureaus. Superspecialisatie is een optie, maar dat blijven (kleine) nichespelers. Een sterk agency met alle kerndisciplines van contentmarketing over de hele lijn in huis is de andere richting”, besluit Michel Libens.

Het voorbije jaar hebben we als ondernemers verschillende pistes onderzocht om deel te worden van een groter geheel om zo onze impact te vergroten”, vertelt Gerrit Tulkens (Managing partner / Chairman). “Dankzij onze gemeenschappelijke visie konden onze drie bedrijven op een vlotte manier die intelligente en ambitieuze constructie uittekenen. De drie merknamen en locaties blijven we gebruiken. Uiteraard stopt het verhaal hier niet; we werken samen verder aan de uitbouw van de groep.”

In de complexe wereld van marketing en communicatie verlangen bedrijven, merken en organisaties helderheid”, zegt Fabio Gilio (Managing partner / Business development). “Met onze ‘content marketing maturity’-benadering bieden wij aan klanten comfort omdat wij het zo organiseren dat in elke fase van de samenwerking de juiste experts aan tafel zitten.

Ultiem willen we met onze aanpak die mensen bereiken bij wie onze klant baat heeft”, zegt Kimley Briesen (Managing partner / Strategy & operations). “En die mensen – of we hen nu een user noemen of een consument – laten zich niet langer aansturen. De consument of user omarmt enkel relevante informatie die hem of haar makkelijk bereikt; het is de gebruiker dus die beslist.

Het verbinden van onze teams is geen nieuwigheid. De drie bureaus die nu een groep vormen, werken al een tijd samen”, zegt Sander Van Dycke (Managing partner / Client development). “Maar het formaliseren van onze samenwerking maakt het mogelijk om in alle openheid medewerkers kansen te geven en in de breedte of de diepte interne groeitrajecten aan te bieden.

Voor onze collega’s bij Cypres zijn er nu veel meer ontwikkelingskansen”, zegt Martine Peleman (Co-founder Cypres / Content strategy & sustainability). “Onze klanten zullen meer dan ooit kunnen terugvallen op een straffe multidisciplinaire groep die contentmarketing naar een hoger niveau zal tillen.”

Wat mij enorm aantrekt, is dat Cypres als een onafhankelijke unit binnen een grote groep blijft werken”, zegt Pieter Vereertbrugghen (Co-founder Cypres / Content strategy & content governance). “We behouden dus het voordeel van een wendbare entiteit en we krijgen er de voordelen bij van shared expertise en shared services.