Play4 start nieuw televisieseizoen vanaf 5 september

FacebookTwitterLinkedIn

Play4 brengt vanaf maandagavond 5 september haar najaarsprogrammering. Gert Verhulst praat om 20u met vier gasten live vanuit Antwerpen in de nieuwe dagelijkse actuashow De Tafel van Vier. Aansluitend lost Play van maandag tot donderdag om 21u elke dag een nieuwe aflevering van de jubileumeditie van De Allerslimste Mens ter Wereld met Erik Van Looy. “Play laat de Vlaamse kijker veel meer dan de afgelopen jaren zelf kiezen waar en wanneer hij geïnformeerd of geamuseerd wil worden”, zegt programmadirecteur Annick Bongers.

Naast twee dagelijkse programma’s biedt Annick Bongers dit najaar bewust nog meer ‘grote’ Play-programma’s aan: Axel Daeseleire (Klopjacht), James Cooke (Extreme Makeover Vlaanderen en De Musical), Alex Agnew (Fear Factor) en Wim Opbrouck (Bake Off). Over De Oceaan krijgt een nieuw seizoen, en ook The Sky Is The Limit, Het Parket, Ooit Vrij en De Rechtbank zijn de komende maanden op Play4 te bekijken.

Gloria Monserez versterkt GoPlay met de nieuwe reeks Liefdestips Aan Mezelf, terwijl het mobiele Play-platform ook een nieuwe dagelijkse Vlaamse realitysoap lanceert op maat van jongvolwassenen.

Play wil met een aangepast schema inspelen op het veranderende kijkgedrag van de Vlaming. Annick Bongers licht toe:

We openen op Play4 bewust de avond met wat er leeft rondom ons: kijkers kunnen na hun avondeten meteen inpikken wanneer ze willen, en reeds vanaf 21u is een nieuwe aflevering van De Allerslimste Mens ter Wereld beschikbaar. De komende tv-seizoenen zullen we de mogelijkheden voor de kijker nog groter maken. Want ook de Belgische adverteerders zijn maar al te blij om bewuste kijkers te kunnen bereiken doordat mensen zelf autonoom kunnen kiezen wanneer ze hun lievelingsprogramma bekijken.

Bart Demeulenaere, COO van mediaregie Ads & Data, treedt Annick Bongers bij: “Play kiest steeds meer voor spraakmakende programma’s die Vlaanderen massaal wil zien, zoals Klopjacht of Extreme Makeover. Daarmee verwelkomt Play ook weer die tv-kijkers die – ook voor adverteerders – moeilijk te bereiken zijn omdat ze via hun smartphone, online of via streaming eindeloos consumeren. In dit schema kunnen kijkers na het avondeten meteen inpikken wanneer ze willen met de actua of het entertainment waar ze zin in hebben.