PETRONAS Lubricants International kiest LEWIS ter ondersteuning van internationale merkbekendheid

FacebookTwitterLinkedIn

PETRONAS Lubricants International (PLI), een internationale fabrikant van smeermiddelen, selecteert PR- en marketingbureau LEWIS voor PR- en digitale campagnes in meerdere landen in EMEA. LEWIS zal de merkbekendheid vergroten om de groei te stimuleren. Daarnaast versterkt het bureau de impact en strategische aanwezigheid van PLI in het digitale landschap.

PLI produceert en verkoopt een breed scala aan mobiliteits- en industriële smeermiddelen als onderdeel van PETRONAS, de geïntegreerde olie- en gasmultinational die tot de grootste bedrijven op Fortune Global 500 behoort. Via een geïntegreerde campagne met volledige ondersteuning in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Polen, Spanje en Portugal, Turkije, de VAE, Saoedi-Arabië en het VK, wil PLI zijn internationale aanwezigheid en reputatie verder uitbreiden.

LEWIS ondersteunt PLI bij de lancering van innovatieve producten en diensten om aan de veranderende behoeften van klanten te voldoen. Waaronder aanbevolen producten die middels co-branding in samenwerking met OEM-partners zijn ontwikkeld in het Global Research & Technology Center van PLI in Santena, Italië. PLI kiest LEWIS vanwege hun creativiteit en ervaring in het versterken van merkbekendheid op internationale schaal, gecombineerd met lokale inzichten en expertise in meerdere regio’s. De campagne combineert PR- en digitale activiteiten om meer zichtbaarheid voor PLI en zijn producten te creëren.

Domenico Ciaglia, Managing Director, EMEA bij PLI: “Als organisatie waar technologie de kern is van ons succes, hebben we een wereldwijd bureau nodig dat geworteld is in innovatie, om zo ons streven naar sterkere merkbekendheid te ondersteunen. We verwelkomen LEWIS en stemmen onze inspanningen op elkaar af om onze toegevoegde waarde te communiceren met partners in meerdere markten.”

Sara Thys, Head of LEWIS Antwerp: “De expertise van PLI is bewonderenswaardig en werkt erg inspirerend. We zijn erg verheugd om samen te werken met een betrouwbare partner voor wereldberoemde automotive merken. Samen met onze lokale teams in EMEA bouwen we verder aan de internationale merkbekendheid via een crossmediale campagne.”