Outbrain rolt wereldwijd Native Advertising Header Bidding uit

FacebookTwitterLinkedIn

Outbrain, het aanbevelingsplatform voor het open web, kondigt de lancering aan van zijn nieuwe Native Advertising Header Bidding-oplossing. Deze helpt mediapartners bij het genereren van meer inkomsten door Outbrain in staat te stellen om advertenties te verspreiden op alle mogelijke advertentieplaatsen.

Native Header Bidding stelt de advertising engine van Outbrain in staat om via programmatic advertising te bieden op display- en video-advertenties voor het presenteren van Outbrain Native Ads. Deze strategische stap is gezet om de mediapartners van Outbrain te helpen meer omzet te genereren uit traditionele advertentie-units.

“Tot nu toe werden Outbrain-advertenties alleen weergegeven in onze aanbevelingsfeed, maar met Native Header Bidding tonen we nu ook advertenties op display- en video-advertentieplaatsingen”, zegt Ayal Steiner, VP of Advertising bij Outbrain. “Het verwachte resultaat is dat gebruikers relevantere advertenties te zien krijgen die worden weergegeven via native advertentie-ervaringen die veel gebruiksvriendelijker zijn. Outbrain-adverteerders profiteren van een grotere advertentie-inventaris, wat nieuwe mogelijkheden creëert om potentiële klanten aan te trekken.”