Outbrain lanceert Keystone

FacebookTwitterLinkedIn

Outbrain, het aanbevelingsplatform voor het open web, heeft vandaag officieel Keystone gelanceerd. Keystone is een platform waarmee uitgevers hun websites nog beter kunnen laten renderen door hun bezoekers op alle vlakken een op maat gemaakte ervaring te bieden en gaat dus verder dan enkel het stimuleren van advertentie-inkomsten.

Het platform past Outbrains eigen, op AI gebaseerde bidding- en optimalisatietechnologieën toe op elk onderdeel van de site dat inkomsten genereert. Ook het aanbieden van abonnementen, e-commerce en andere commerciële initiatieven worden hierin meegenomen.

“Al meer dan vijftien jaar werken we zij aan zij met uitgevers om hen te helpen inkomsten te genereren via advertenties”, zegt Yaron Galai, mede-oprichter en co-CEO van Outbrain. “Daardoor hebben we een goed zicht op de kansen en de uitdagingen waar zij voor staan bij het optimaliseren van de user journey, terwijl ze tegelijk hun commerciële initiatieven en inkomstendiversificatie in balans moeten houden. Keystone is een technologie waarop uitgevers kunnen vertrouwen om het meeste uit de digitale ervaringen van de lezers te halen zonder dat de kwaliteit van de redactionele inhoud in het gedrang komt. Dat levert een op maat gemaakte gebruikerservaring op die tot een meer gediversifieerde inkomstenmix leidt.”