MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In de database van MediaSpecs vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische, Luxemburgse en Franse media: reclametarieven, technische fiches, kalenders, bereikcijfers, contactgegevens (sales en redactie) en objectieve zoekcriteria.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week. Voor dagelijks nieuws kan u terecht op www.mediaspecs.be.

Deze week staat er nog heel wat interessants op het programma, denk maar aan het BAM Marketing Congress en La Presse au Futur, maar ook events van BMMA en VIA.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

04/12/2023

Kernkabinet beslist eerstdaags over persconcessie over verdeling van kranten en tijdschriften. Grote belangen staan op het spel

De spanning stijgt bij alle betrokkenen. Bpost, de uitgevers, de nieuwe aanbieders, de vakbonden en de burger.

Lees meer
 

Davy Caluwaerts wordt CEO van Publicis Groupe Belgium

In zijn nieuwe rol zal Davy Caluwaerts rapporteren aan Gautier Picquet, COO Publicis Groupe France. Publicis wil met deze nieuwe oriëntatie de Belgische identiteit en autonomie binnen Publicis Groupe herbevestigen.

Lees meer
 

Evenwichtsoefening tussen optimisme en voorzichtigheid: Resultaten CMO-barometer 2024

[Sponsored] Ongeveer 800 CMO's uit 11 landen deelden hun sectorvoorspellingen voor 2024 in een gezamenlijk onderzoek van Serviceplan Group en de Universiteit van St. Gallen.

Lees meer
 

CIM & Audience Measurement Session: Hybride, modulair, crossmediaal – CIM’s toekomstbestendige benadering van meten

Op 23 november kwamen 170 mediaspecialisten bijeen om meer te weten te komen over de evolutie van de lopende studies van het CIM en de plannen om de uitdagingen aan te gaan rond de digitalisering en de fragmentatie van het publiek.

Lees meer
 

CIM & CommPass Session: Reflecties van Thierry Magerman (Custom Regie) voor MediaSpecs

CommPass organiseerde op donderdag 23 november een speciale CIM-sessie om de grote lijnen van de ontwikkelingen voor 2024 toe te lichten. Thierry Magerman (Custom Regie) geeft ons zijn reflecties over het evenement.

Lees meer
 

Rossel Advertising presenteert zijn aanbod voor de Olympische Spelen

Rossel Advertising biedt adverteerders de mogelijkheid om deel uit te maken van de Olympische Spelen. Bekijk hun aanbod in de database van MediaSpecs.

Lees meer
 

Htag en HRmagazine stappen in strategische alliantie

Htag (van Références) en HRmagazine (van Nieuwe Media Groep) hebben besloten om een strategische alliantie aan te gaan om de HR-gemeenschap nog beter van dienst te zijn. Beide merken zullen samenwerken aan redactionele en commerciële synergieën.

Lees meer
 

Jobs

Account Manager
Professional Media Group (PMG)
Vacature plaatsen?
MediaSpecs Jobs
Meer jobs
 
 

Steve Van den Audenaerde keert terug naar RTL Belgium

Steve Van den Audenaerde verlaat DPG Media en vervoegt vanaf 1 januari 2024 de radioteams van RTL Belgium als “Head of Operations Media Radio”.

Lees meer
 

An Louwagie vervoegt UBA

Als Director Operations staat An Louwagie sinds kort in voor de interne werking van UBA: “Ik ben bijzonder verheugd dat ik volop kan inzetten op ‘customer intimacy’ met onze leden, partners en stakeholders”.

Lees meer
 

Christopher Stone is overleden – De OOH-wereld verliest een boegbeeld

Christopher Stone heeft een rijke carrière in de affichage. Hij begon in ons land bij Belgoposter, maakte een korte tussenstap bij RMB International en werd in 2001 eigenaar van Dewez dat in 2018 opging in JCDecaux.

Lees meer
 

TBWA, FamousGrey en OMcollective strijden om de titel van Het Slimste Reclamebureau ter Wereld

Zo’n 28 reclamebureaus gooiden alles in de strijd om de titel van Het Slimste Reclamebureau ter Wereld in de wacht te slepen. Na een voorronde slaagden TBWA, FamousGrey en OMcollective erin om een finaleticket te bemachtigen.

Lees meer
 

GRP-Calculator versimpelt de dialoog tussen Impressions en GRP’s – nu op basis van de Golden Standard 2024

Hoe vertaal je impressies naar GRP's en GRP's naar impressies? Met de nieuwe GRP-Calculator op MediaSpecs.be kunnen mediaplanners dit in enkele clicks omrekenen. Berekeningen op basis van de Golden Standard 2024.

Lees meer
 

Boekvoorstelling: “Do Tell” van Bart Lombaerts, Ann Maes, Chris Van Gils en Frederik Picard over duurzaamheidscommunicatie

Hoe communiceer je over je inspanningen rond duurzaam ondernemen vandaag en morgen? Doe je dat luid, stil of helemaal niet? Vier ervaren marketing- en communicatie-experts geven een antwoord op vragen rond duurzaamheidscommunicatie.

Lees meer
 

Target Group Monitor: CIM analyseert de levensstijl van de Belgen

Zoals elk jaar analyseert de Target Group Monitor de levensstijl van de Belgen. Ontdek de belangrijkste trends van deze CIM-studie in ons artikel.

Lees meer
 

Seen from Space: (S)VOD in België

De Digital Consumer Trends van Deloitte hadden een grote primeur in petto: de gegevens die in juli verzameld werden laten een scherpe daling zien in het aangegeven gebruik van Subscription Video On Demand.

Lees meer
 

Belgian Corp Comm Summit: “Bring them where it hurts”

“Welke kracht hebben we als communicatieprofessionals om de wereld te veranderen?”, stelt Veerle Van Mierlo (Voorzitter C Square). "Kunnen we het ons permitteren om neutraal te blijven?" Op het Corp Comm Summit werd er naar antwoorden gezocht.

Lees meer
 

Koning Filip en Koningin Mathilde bezoeken de redactie van Le Soir

Koning Filip en Koningin Mathilde bezochten op 28 november de hoofdzetel van de krant Le Soir aan de Koningsstraat in Brussel om meer te weten te komen over het werk van de redactie, gaande van de papieren krant over de website tot de podcasts.

Lees meer
 

Agenda

La Presse au Futur
5 december 2023 | 09:00 - 6 december 2023 | 18:00
BMMA Workshop: Prompts & Image in AI
5 december 2023 | 16:30 - 18:30
BAM Marketing Congress
7 december 2023 | 08:00 - 8 december 2023 | 18:00
VIA Webinar: Video Observer
7 december 2023 | 09:00 - 10:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.