Htag en HRmagazine stappen in strategische alliantie

FacebookTwitterLinkedIn

Htag (van Références) en HRmagazine (van Nieuwe Media Groep) hebben besloten om een strategische alliantie aan te gaan om de HR-gemeenschap nog beter van dienst te zijn. Beide merken zullen samenwerken aan redactionele en commerciële synergieën.

Het idee achter deze samenwerking is eenvoudig: “Alleen gaan we sneller. Samen gaan we verder.” Vanuit dat standpunt hebben Htag, opgericht in mei 2022 en nu al toonaangevend in Franstalig België, en HRmagazine, marktleider in Vlaanderen, ervoor gekozen om hun krachten te bundelen. Hun gemeenschappelijke ambitie is om HR Directors en hun teams nog beter te ondersteunen in hun uitdagingen.

Christophe Lo Giudice, hoofdredacteur van Htag, benadrukt dat ze altijd hebben geprobeerd hun horizon te verbreden, onder andere door unieke partnerschappen aan te gaan met Franstalige HR-media zoals ANDRH in Frankrijk, HR Today in Zwitserland en Revue RH in Québec. Het was dus logisch om de Htag-gemeenschap ook te verbinden met inspirerende inhoud uit het noorden van het land.

Hoewel HRmagazine en Htag twee aparte initiatieven met hun eigen merken blijven, gelooft Evelyne Ferange, Managing Director van Nieuwe Media Groep, in de toegevoegde waarde van het samenbrengen en delen van Franstalige en Nederlandstalige content.

Samen streven ze ernaar om de informatie die ze aanbieden aan de HR-gemeenschap te verrijken en te verdiepen. Tegelijk willen ze hun communicatieformats diversifiëren en hun partners een nationale dekking bieden.

HRmagazine bracht tot op heden ook een Franstalige versie van hun magazine uit, maar deze wordt vanaf 2024 niet meer gepubliceerd.