MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Er staan deze week heel wat interessante events op de agenda, zoals het VRM Symposium, de CIM-sessie van CommPass en de Belgian Corp Summit.

We vestigen ook graag jullie aandacht op de nieuwe GRP-Calculator van MediaSpecs. Hiermee kunnen mediaplanners in enkele clicks impressies naar GRP’s omrekenen en vice versa. Lees er hier alles over.

In de database van MediaSpecs vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische, Luxemburgse en Franse media: tarieven, formaten, redactionele kalenders, bereikcijfers, contactgegevens en objectieve zoekcriteria.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

20/11/2023

GRP-Calculator versimpelt de dialoog tussen Impressions en GRP’s – nu op basis van de Golden Standard 2024

Hoe vertaal je impressies naar GRP's en GRP's naar impressies? Met de nieuwe GRP-Calculator op MediaSpecs.be kunnen mediaplanners dit in enkele clicks omrekenen. Berekeningen op basis van de Golden Standard 2024.

Lees meer
 

Roularta Advertising organiseert #SheDecides en lanceert EmpowHer

Achter bijna elke aankoopbeslissing schuilt een vrouwelijke hand. Dat was de insteek voor het #SheDecides seminarie van Roularta Advertising, waar ook het nieuwe advertentiepakket EmpowHer werd voorgesteld.

Lees meer
 

Serviceplan en GfK lanceren de 9de editie van de Best Brands Awards

[Sponsored] De Best Brands Awards zijn een belangrijk evenement in de marketing- en communicatiesector en gaan door op 21 maart 2024 in de Docks Dome in Brussel.

Lees meer
 

Vlaamse mediasector bundelt krachten voor nieuw crossmediaal meetsysteem

De Vlaamse Regering besliste om 4 miljoen euro vrij te maken voor de ontwikkeling van een crossmediaal meetsysteem. Hiermee kunnen lokale mediabedrijven sneller inspelen op de wensen van gebruikers en een antwoord bieden op de internationale spelers.

Lees meer
 

DPG Media Advertising lanceert self-service advertentieplatform Ad Manager

DPG Media Advertising introduceert Ad Manager. Dit advertentieplatform stelt adverteerders in staat om zelf digitale advertentiecampagnes op te zetten, te beheren en te optimaliseren op het "Trusted Web" van DPG Media.

Lees meer
 

fma Digital Belgium lanceert geïntegreerde digitale pitch

Steeds vaker zoeken adverteerders een geïntegreerd digitaal bureau dat instaat voor de creatie, de productie, de technologie en het media-luik. fma Digital Belgium begeleidt adverteerders voortaan doorheen dat pitchproces.

Lees meer
 

Mia Venken treedt toe tot PitchPoint

PitchPoint, de facilitator voor duurzame relaties tussen merk en bureau, kondigt de komst van Mia Venken aan. Ze komt op een moment dat PitchPoint haar dienstenaanbod uitbreidt om aan de veranderende marktbehoeften te voldoen.

Lees meer
 

Jobs

Account Manager
Professional Media Group (PMG)
Sales Manager
Guidooh
Meer jobs
 
 

[WE MEDIA] Thierry Hugot: “AI-bedrijven moeten de naburige rechten van de persuitgevers respecteren en vergoeden”

Wat zijn de trends binnen de verschillende types pers? Wat zijn de huidige uitdagingen? Hoe ziet de toekomst eruit? WE MEDIA legt zijn oor te luisteren bij Thierry Hugot, CCO en CMO van Groupe Rossel en voorzitter departement Digital bij WE MEDIA.

Lees meer
 

[Magazine Media] Belgisch onderzoek: brand attribution het hoogst bij printcampagnes

Niet alleen is bij printcampagnes de herkenning gemiddeld gezien een van de hoogste, de brand attribution is ongeëvenaard. Dat blijkt uit analyse van Belgische campagnes, uitgevoerd door AQ Rate en voorgesteld door Bruno Liesse op UMA Get Together.

Lees meer
 

Nieuwe klant voor Famous Relations: Takeaway.com

Takeaway.com is vanaf nu klant bij Famous Relations. Na een grondige selectieprocedure koos het platform voor maaltijdbezorging voor het PR-bureau uit Brussel. De samenwerking begint in november met een eindejaarscampagne.

Lees meer
 

BORA’s: Bepublic Group bekroond als beste PR-agentschap van het jaar

Naast de Grand Prix won Bepublic Group met Managing Directors Anja Peleman en Sara Vercauteren nog zes andere BORA's (drie zilveren en drie bronzen) in vijf categorieën.

Lees meer
 

BORA’s: Wavemakers behaalt zilver in de categorie Special Campaigns – Cause/Charity/Non-Profit

Het Wavemakers-team met oprichtster Elke De Mayer behaalde een zilveren award in samenwerking met de Mucovereniging voor hun #mucosocks-campagne rond de Europese Mucoweek.

Lees meer
 

De 17de editie van La Presse au Futur vindt plaats op 5 en 6 december

Dit jaar vindt de 17de editie van La Presse au Futur, alsook de 3de editie van AdTech au Futur, plaats op 5 en 6 december. Het thema is ‘Media in de toekomst: anticiperen op het gebruik van morgen’.

Lees meer
 

BMMA: Workshop “Prompts & Image in AI” op 5 december

BMMA, de Belgian Management and Marketing Association, organiseert op 5 december een tweede workshop rond het thema AI. Afspraak om 16u30 bij RTL in Brussel.

Lees meer
 

{Interview} Els Thielemans: “Betaalde abonnementen niet erg disruptief voor adverteerders”

[Provided by PUB] De European Data Protection Board stelt vragen bij de gepersonaliseerde reclame van Meta. PUB interviewde daarover Els Thielemans, CEO van EssenceMediacom Belgium.

Lees meer
 

Vlaamse mediabedrijven zoeken naar groei in het buitenland om krimpende marges in eigen land te counteren

De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) publiceerde het rapport 'Mediaconcentratie in Vlaanderen 2023'. Ontdek hier de algemene conclusies en de conclusies per mediumtype of download het volledige rapport.

Lees meer
 

UBA: Media-inflatie volgend jaar naar verwachting tussen 4 en 5%

De World Federation of Advertisers publiceert ieder halfjaar het rapport Outlook. Dat rapport biedt een overzicht van de stijgende/dalende mediakosten in het afgelopen jaar en een vooruitblik op de prijsontwikkelingen in het komende jaar.

Lees meer
 

Seen from Space: FM uitschakelen in Vlaanderen? Zo snel gaat dat niet!

Zelfs in Vlaanderen zijn er zoveel FM-ontvangers dat het nog vele jaren zal duren voor ze worden afgedankt, wat er ook beweerd mag worden over de verbetering die de digitalisering van de ether met zich meebrengt.

Lees meer
 

De wereld van employer branding en rekruteringscommunicatie is in rouw – Overlijden van Michel Cuypers

Hervé Renard van PH410 brengt hulde: "Een groot figuur uit de communicatiesector heeft ons zojuist verlaten. Michel Cuypers genoot van een welverdiend pensioen na een uitzonderlijke professionele carrière."

Lees meer
 

Agenda

CommPass Masterclass: Programmatic
20 november 2023 | 16:00 - 19:00
VRM Symposium
22 november 2023 | 09:45 - 13:00
CommPass: CIM & Audience Measurement Session
23 november 2023 | 13:30 - 18:00
Belgian Corp Comm Summit
23 november 2023 | 17:30 - 21:30
Club33: Have you met… Guillaume Collard?
23 november 2023 | 18:00 - 19:30
Business AM: Walter Isaacson – Elon Musk
25 november 2023 | 18:00 - 22:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.