DPG Media Advertising lanceert self-service advertentieplatform Ad Manager

FacebookTwitterLinkedIn

DPG Media Advertising introduceert Ad Manager. Dit advertentieplatform stelt adverteerders in staat om op een snelle en effectieve manier zelf digitale advertentiecampagnes op te zetten, te beheren en te optimaliseren op het “Trusted Web” van DPG Media, zowel in het noorden als het zuiden van het land. Dit kondigde DPG Media Advertising aan tijdens het event DigitalComité.

Stefan Havik, Chief Digital Officer bij DPG Media: “Met Ad Manager komt alles samen: onze investeringen in first party data, nieuwe impactvolle advertentieformats, een onafhankelijke technische infrastructuur en natuurlijk premium content. Nu samen toegankelijk via één makkelijk te gebruiken oplossing. Veilig, transparant, toekomstbestendig en zonder enige technologie-fee.

Met de lancering van Ad Manager optimaliseert DPG Media Advertising de complexe digitale inkoopketen door het platform meteen te bouwen op de eigen systemen, waardoor er geen derde partijen meer aan te pas komen. Dankzij deze vereenvoudigde inkoopketen wordt voor adverteerders de mediawaarde gemaximaliseerd en brand safety gegarandeerd. In combinatie met krachtige optimalisatie-algoritmes levert dit besparingen en betere campagneresultaten op voor adverteerders.

Bovendien maakt het platform optimaal gebruik van de first-party data van DPG Media en is het geïntegreerd met Datalab van DPG Media. Dit zorgt voor uitgebreide targetingopties in de browser- en appomgevingen, omdat het platform vrij van third-party cookies en identifiers opereert. Ad Manager biedt naast de standaard IAB displayformaten toegang tot DPG Media’s eigen Seamless Ads. Naast de displayproducten hebben adverteerders de mogelijkheid om videocampagnes op te zetten.

De resultaten van de pilot zijn succesvol gebleken in alle fasen van de funnel, met 39 procent lagere kosten per duizend zichtbare vertoningen (vCPM), 24 procent lagere kosten per duizend vertoningen (CPM) en 54 procent lagere cost per clicks (CPC) vergeleken met inkoop via gevestigde platformen.

Antoine Carré, Programmatic Hub Director van Havas Media: “Het platform Ad Manager van DPG Media is een geloofwaardig, test-based alternatief dat een antwoord geeft op de digitale uitdagingen van adverteerders. De combinatie van menselijke intelligentie en technologische optimalisatie leidt tot betere resultaten.”