MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Oproep aan alle reclameregies: stuur ons uw mediakits 2024

Beste mediavrienden,

Aan reclameregies en uitgevers vragen we om hun reclametarieven en redactionele kalenders voor 2024 aan ons door te sturen zodra deze beschikbaar zijn.

Hoe sneller u uw mediakit 2024 doorstuurt naar data@mediaspecs.be, hoe sneller mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten met de juiste gegevens aan de slag kunnen.

Wij zetten al uw gegevens in de MediaSpecs Database en sturen u een bevestigingsmail ter controle.

Controleer dus zeker de gegevens van uw bedrijf door rechtsbovenaan www.mediaspecs.be te klikken op “Publisher”. Hebt u problemen om in te loggen, probeer dan de functie “wachtwoord vergeten”.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

In de database van MediaSpecs vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische, Luxemburgse en Franse media: tarieven, formaten, kalenders, bereikcijfers, contactgegevens en zoekcriteria. Contacteer ons voor een rondleiding via Teams doorheen alle functionaliteiten.

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

02/10/2023

Stef Peeters vertrekt na 15 jaar als CEO van CIM, er wacht zijn opvolgers een grote uitdaging

Stef Peeters was 15 jaar lang CEO van het CIM en gaat nu op pensioen. De opvolgers, Stefan Lameire als voorzitter en Koenraad Deridder als nieuwe CEO, krijgen de opdracht het CIM ten gronde te veranderen.

Lees meer
 

DAT Belgium kondigt nieuwe en vernieuwde labels aan, volgende audit begint op 1 oktober

De nieuwstitels van IPM Advertising (L'Avenir, La Libre, La DH en Moustique) en de website van RTL zijn voortaan ook gelabeld voor display. Voor HLN.be werd het vernieuwd en het DAT-videolabel werd ook verlengd voor VTM GO.

Lees meer
 

Analyse van offline media door Mediaplus: waarom Marketing Mix Modellering cruciaal is

[Sponsored] Ondanks de aanhoudende groei van digitale media blijven offline media - zoals tv, radio, drukwerk en outdoor - essentieel voor het verspreiden van naamsbekendheid en het stimuleren van verkoop.

Lees meer
 

NRJ Vlaanderen wordt op de FM-band vervangen door Nostalgie+

Nostalgie+ is voortaan ook te beluisteren via FM. NRJ Vlaanderen maakt de omgekeerde beweging en zendt enkel nog digitaal uit.

Lees meer
 

Nieuwe look voor 7Dimanche

Op 24 september onthulde 7Dimanche zijn nieuwe identiteit ter gelegenheid van haar 18de verjaardag. Met de nieuwe look wil de gratis zondagkrant haar imago verbeteren. Het nieuwe ontwerp is frisser en legt de nadruk meer op redactionele artikels.

Lees meer
 

Nederland: Roularta Media Group neemt WPG Media over

WPG Media is de magazine-afdeling van WPG Uitgevers. Met deze overname wordt Roularta Media Group eigenaar van Happinez, Yoga by Happinez en Psychologie Magazine, drie toonaangevende magazinemerken in het mindfullness-segment in Nederland.

Lees meer
 

Jobs

Vacature plaatsen?
MediaSpecs Jobs
Meer jobs
 
 

CIM Establishment Survey: Bijna de helft van de Belgen streamt

De CIM Establishment Survey onderzoekt de mediaconsumptie van onze landgenoten. Televisie, smartphone, streaming, podcast, enzovoort: er is meer consumptie dan ooit. Belgen kijken wat ze willen en vooral wanneer ze willen.

Lees meer
 

CIM Establishment Survey: Mediagebruik in België

Welke media-apparatuur bezitten en gebruiken Belgen het meest? Hoe consumeren ze video en audio? Welke sociale netwerken hebben de meeste vooruitgang geboekt? Ontdek de antwoorden in de CIM Establishment Survey.

Lees meer
 

EssenceMediacom wint Belpark

Na een pitch waren de twee merken van Belpark - Bellewaerde en Walibi - overtuigd door de 'doorbraakdenken'-benadering van EssenceMediacom.

Lees meer
 

Mediaplus België groeide in 2022 met 22% dankzij AI

Mediaplus België, het media- en data-agentschap van de Serviceplan Group, kondigt een opmerkelijke stijging van 22% aan in de UMA/RECMA-ranking in 2022.

Lees meer
 

Drie AV Experts en twee Media Buyers vervoegen Omnicom Media Group

Mona Behzadnia, Constance De Donder en Elodie Laviolette gaan aan de slag als Junior AV Experts, terwijl Aminata Sene als Executive Media Buyer zal werken en Anaïs Paris bij het team komt als Media Buyer.

Lees meer
 

Backstage Communication verwelkomt Jurgen Vluijmans als nieuwe partner

Backstage Communication is verheugd de komst van Jurgen Vluijmans als nieuwe partner aan te kondigen. Na de eerder aangekondigde uitbreiding naar Nederland is dit een volgende belangrijke evolutie in de uitbouw van het communicatiebureau.

Lees meer
 

Drie nieuwe medewerkers bij PR- en marketingbureau Team Lewis

Laura Amorosi gaat aan de slag als Campaign Executive, Maaike Huegaerts versterkt het team als Content Executive en Lissa Van Reusel begint als Digital Marketing Executive.

Lees meer
 

Seen from Space: De voortaan vele facetten van videoconsumptie

De Video Observer van RTL Belgium bevestigt dat de totale videoconsumptie hoog blijft: meer dan drie uur per dag. Vergeleken met eerdere edities valt de groei in 'à la carte'-consumptie op (SVOD, replay platformen of uitgesteld kijken).

Lees meer
 

AI5050 op dinsdag 10 oktober in Grimbergen

Hoe kun je als bedrijf groeien en excelleren met behulp van AI? Vincent Nys, Rik Lagey en Rien van den Bosch nodigen je uit om de wereld van artificial intelligence te ontdekken. AI5050 vindt plaats op 10 oktober in de Hi! Site in Grimbergen.

Lees meer
 

Belgian Marketing Awards: de 9 finalisten zijn bekend, op 8 november kennen we de winnaars

De 3 finalisten voor elk van de 3 categorieën maken op 8 november kans op een bekroning als Belgian Marketing Company of the Year, Young Belgian Marketing Company of the Year en Belgian Marketing Leadership of the Year.

Lees meer
 

Bart Lombaerts en Koen Denolf live vanuit Content Marketing World in Washington

Content Marketing World in Washington is dé place to be voor content marketeers. Twee Belgen brachten exclusief voor PUB de hele week verslag uit.

Lees meer
 

MAGnify 2023: Fragmentatie van mediagebruik, vertrouwen in media, creativiteit in reclame en AI

Op 21 september verwelkomde WE MEDIA de mediawereld op MAGnify: een rijke ochtend vol media-inzichten en sprekers van over de hele wereld. Op het programma: fragmentatie, vertrouwen, creativiteit en AI.

Lees meer
 

Transfer Kids Day: “11% van generatie Alpha wil later influencer worden”

Op 21 september verblijdde reclameregie Transfer ons innerlijk kind met de Transfer Kids Day, een dag vol inzichten over de aankomende generatie Alpha (geboren tussen 2011 en 2025).

Lees meer
 

Agenda

CommPass Masterclass: Unlock the Power of Dynamic Creative Optimisation
4 oktober 2023 | 09:00 - 11:00
Effie: Effectiveness Forum + Awards Ceremony
5 oktober 2023 | 09:00 - 23:00
AI5050
10 oktober 2023 | 09:30 - 18:00
C Square Sessie: Employer Branding
10 oktober 2023 | 12:00 - 14:00
CommPass MediaMorphosis: Igniting Innovation
12 oktober 2023 | 16:00 - 19:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.