Belgian Marketing Awards: de 9 finalisten zijn bekend, op 8 november kennen we de winnaars

FacebookTwitterLinkedIn

Het selectiecomité van de Belgian Marketing Awards heeft de 9 finalisten van de jaarlijkse marketinghoogmis bekendgemaakt.

De 3 finalisten voor elk van de 3 categorieën maken op 8 november kans op een bekroning als Belgian Marketing Company of the Year, Young Belgian Marketing Company of the Year en Belgian Marketing Leadership of the Year.

Begin november staat met de uitreiking van de Belgian Marketing Awards een traditioneel hoogtepunt voor de Belgische marketingsector op de agenda. Op 27 september heeft het selectiecomité de finalisten per categorie bekendgemaakt.

Marketing Leadership of the Year

  • Wim Vermeulen (Bubka)
  • José Fernandez (D’Ieteren)
  • Cédric Cauderlier (Mountainview)

Marketing Company of the Year

  • Spadel
  • Edgard & Cooper
  • Lola & Liza

Young Marketing Company of the Year

  • Flexiq
  • Goodless
  • Lucien Bikes

Een makkelijke keuze was het niet voor het selectiecomité. Uit in totaal 35 cases dienden zij 9 finalisten te nomineren. Concreet ging het om 17 kandidaturen voor de Leadership of the Year Award, 10 kandidaturen voor de Company of the Year Award en 8 kandidaturen voor de Young Company of the Year Award.

De juryvoorzitters zijn dan ook tevreden met de 9 gekozen finalisten. “We hadden dit jaar veel sterke dossiers in de categorie Marketing Company of the Year”, klinkt het. “De 3 finalisten tonen dat ze, ieder op hun manier en in verschillende sectoren, hun selectie waard zijn en inspirerend werken op vlak van meaningful marketing.

Ook bij de juryvoorzitter van de Young Marketing Company horen we een positief verhaal: “De kandidaten voor de Young Marketing Award waren allen erg jonge, startende bedrijven, actief in erg diverse sectoren. Sommige onder hen zullen worden uitgenodigd om hun case later opnieuw in te dienen omdat het te vroeg was om het succes van de lancering van hun propositie in kaart te brengen. Uiteindelijk hebben we 3 finalisten geselecteerd die het comité voldoende overtuigd hebben dat hun marketingaanpak centraal staat in het bouwen aan toekomstig succes.

De selectie van de finalisten voor de Marketing Leadership Award was een ontdekkingsreis langs de indrukwekkende carrières van Belgische marketeers”, vult de juryvoorzitter van de gelijknamige categorie aan. “Allen marketeers die bewezen hebben dat positieve verandering en duurzame groei hand in hand kunnen gaan. We voelden bij hen de kracht die marketing kan hebben en kozen op basis daarvan onze finalisten. Nu is het aan de jury van de Belgian Marketing Awards om te kiezen wie er met een Gold, Silver en Bronze Award naar huis gaat. Deel zijn van deze jury toont hoe sterk marketing geëvolueerd is, hoe elk lid een uniek standpunt kan bieden en hoe een respectvol debat kan leiden tot inspirerende resultaten. Bedankt Belgian Marketing Awards, voor een inspirerende avond.

Jury en ceremonie

De keuze van de winnaars in de drie categorieën ligt in handen van een divers samengestelde jury. Deze bestaat uit Catherine Closset (CMO Director Stellantis Belux), Eddy Cremers (Sr Client Officer Ipsos), Alain Decrop (Professor University of Namur), Eveline De Ridder (Partner Whyte Corporate Affairs), Maggie Geuens (Professor Ghent University), Anne-Françoise Piette (Partner Brain Impact), Kris Michiels (Country & Marketing Director, Nationale Loterij), Koenraad Buekens (Managing Director OMD, Koen Van Impe (CEO &KOO Network), Etienne Bachelier (Marketing Director van Alken-Maes), Lise Conix (CEO Schoenen Torfs) en Ruben Renaer (co-founder Brauzz), met Michel Mersch (CEO Nestlé Belgilux) als voorzitter.

Ter herinnering: op 8 november maakt deze jury de winnaars binnen elke categorie bekend. Dit jaar wordt er niet zomaar één winnaar gekozen, maar wordt er in elke categorie een Gold, Silver en Bronze Award uitgereikt. Bovendien zal Deloitte, dat dit jaar samen met Kanaal Z en Adobe partner is van de Belgian Marketing Awards, dit jaar zelf ook een special Award uitreiken.

Meer informatie over de finalisten en inschrijven voor de awardceremonie kan via www.belgianmarketingawards.be.