Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media.
Ook de digitale media zijn in MediaSpecs opgenomen met alle prijzen en productinfo. De websites die behoren tot Digital Ad Trust Belgium staan aangeduid met een extra label.
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Line – Lola
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
26/06/2023
|
|
|
|
|
|
|
|
DAT-gecertificeerde websites werken mee aan het verhogen van de kwaliteitsnormen voor digitale campagnes, wat het vertrouwen met de consument en tussen de verschillende spelers op de advertentiemarkt versterkt.
Lees meer
|
|
|
|
De Vlaamse themazenders Dobbit TV, Eclips TV, MENT, Plattelands TV en het productiehuis Arendsoog lanceren in 2023 een nieuw video-op-aanvraagplatform (VOD) onder de naam Themax. De Vlaamse Overheid trekt 200.000 euro uit voor de bouw ervan.
Lees meer
|
|
|
|
Ontdek de campagne van Carrefour Links voor Brussel Netheid om de inwoners te informeren over het nieuwe beleid.
Lees meer
|
|
|
|
RMB start met een referentiestudie over de geloofwaardigheid van 'duurzame' radiocampagnes. Het project wordt onder leiding van Bubka uitgerold in samenwerking met de RTBF, NGroup en LN Radio. De onderzoeksresultaten worden in september gepubliceerd.
Lees meer
|
|
|
|
Op 21 juni begint de zomer en dat is voor VRT het startsein voor een rits zinderende evenementen, straffe radio- en tv-programma's, meeslepende podcasts, spannende sport én een zomer vol muziek.
Lees meer
|
|
|
|
Op 14 juni presenteerde RTL Belgium zijn zomer en najaar. "In een omgeving met hevige concurrentie en een markt die onder druk staat, vinden we onszelf opnieuw uit terwijl we de historische troeven van RTL uitspelen", zegt CEO Guillaume Collard.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wendy Van Dyck wordt Client Lead op het AS Watson account. Nicolas Beguin komt aan boord als Client Manager om diverse accounts te beheren. En Selin Özçelikel werd aangenomen als de IO Lead voor een nieuwe afdeling binnen het bedrijf.
Lees meer
|
|
|
|
PR- en communicatiebureau Outsource Communications viert zijn 30-jarig bestaan. Een mijlpaal die het bureau aangrijpt om zich in een nieuw jasje te steken: een nieuw logo, een frisse huisstijl en een nieuwe website maken dit compleet.
Lees meer
|
|
|
|
All Colors of Communication voegt met invoerder Astara en de merken Maxus en Isuzu drie nieuwe klanten toe aan haar mobility-portfolio. "De stap naar de mobiliteitssector past perfect binnen onze ambities", aldus managing director Kristof De Roeck.
Lees meer
|
|
|
|
De zevende editie van VivaTech vond plaats van 14 tot 17 juni in Parijs en kreeg een recordaantal van 150.000 bezoekers over de vloer. De beurs zet zichzelf zo de hoed op van "the new unmissable global meeting place for tech, startups and digital".
Lees meer
|
|
|
|
AP Hogeschool lanceert volgend academiejaar een volledig nieuw programma voor eerstejaarsstudenten in de bachelor Communicatie. Gloednieuwe vakken en projectweken wisselen elkaar af.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
De Advertising Diversity Barometer meet de diversiteit in Belgische advertenties. Met objectieve diversity metrics willen de initiatiefnemers de sector helpen om meer divers en inclusief te worden.
Lees meer
|
|
|
|
De trend over de eerste 9 golven van de Recession Monitor is duidelijk. Het aantal mensen dat verklaart meer uit te geven, neemt tussen februari en juni toe met 5,5% en evolueert daarmee van 17,9% naar 23,3%. Voor 3 op 4 is het ook van moeten.
Lees meer
|
|
|
|
De toekomst is veelbelovend met een dynamisch landschap dat merkervaringen verbetert en de stedelijke omgevingen van morgen vormgeeft. Lees meer over de OOH-trends in het rapport van Dentsu.
Lees meer
|
|
|
|
De overname van VOO door Orange is goedgekeurd door de Europese autoriteiten. Er zal dus een consolidatie volgen waardoor het aantal grote providers op Belgische bodem zal worden teruggebracht tot drie.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Bij ruim een derde van de Vlaamse jongeren tussen 12 en 26 jaar is TikTok het belangrijkste nieuwskanaal. Ook Instagram blijft een belangrijke bron voor nieuws. Dat blijkt uit onderzoek van Arteveldehogeschool bij 1.236 jongeren.
Lees meer
|
|
|
|
|
Het CIM publiceerde nieuwe luistercijfers voor de periode januari-april. Met een marktaandeel van 24,57% blijft Radio 2 de grootste radiozender van Vlaanderen, voor Qmusic (12,78%) en Joe (12,24%).
Lees meer
|
|
|
|
Bij 18-54 verstevigt Joe zijn 2de plaats met het sterkste resultaat ooit en bevestigt Qmusic als leider. bel RTL groeit sterk (+29,5%) op 18-54 en rukt op naar plaats 3. Nostalgie bevestigt als nummer één op 12+, Radio Contact als leider bij 18-54.
Lees meer
|
|
|
|
Studio Brussel haalt een marktaandeel van 8,2%. Dat is een groei van 1,4 % op een jaar. Radio2 blijft afgetekend de grootste radiozender van Vlaanderen, met dagelijks meer dan 1,1 miljoen luisteraars, goed voor een marktaandeel van bijna 25%.
Lees meer
|
|
|
|
Op de commerciële doelgroep 18-54 verstevigt Radio Contact haar leiderschap met 19,7% marktaandeel (+9%). bel RTL komt op de 3de plaats te staan en klimt zo drie plekken omhoog met een stijging van 29% t.o.v. de vorige golf.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|