MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media.

Ook de digitale media zijn in MediaSpecs opgenomen met alle prijzen en productinfo. De websites die behoren tot Digital Ad Trust Belgium staan aangeduid met een extra label.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

26/06/2023

Digital Ad Trust goed voor een bereik van 62% voor display en 35% voor video

DAT-gecertificeerde websites werken mee aan het verhogen van de kwaliteitsnormen voor digitale campagnes, wat het vertrouwen met de consument en tussen de verschillende spelers op de advertentiemarkt versterkt.

Lees meer
 

Minister van Media Benjamin Dalle investeert in video-op-aanvraagplatform van de Vlaamse themazenders

De Vlaamse themazenders Dobbit TV, Eclips TV, MENT, Plattelands TV en het productiehuis Arendsoog lanceren in 2023 een nieuw video-op-aanvraagplatform (VOD) onder de naam Themax. De Vlaamse Overheid trekt 200.000 euro uit voor de bouw ervan.

Lees meer
 

Brussel nog mooier dankzij de retail media van Carrefour

Ontdek de campagne van Carrefour Links voor Brussel Netheid om de inwoners te informeren over het nieuwe beleid.

Lees meer
 

RMB gaat met Bubka de geloofwaardigheid van duurzame reclame analyseren

RMB start met een referentiestudie over de geloofwaardigheid van 'duurzame' radiocampagnes. Het project wordt onder leiding van Bubka uitgerold in samenwerking met de RTBF, NGroup en LN Radio. De onderzoeksresultaten worden in september gepubliceerd.

Lees meer
 

Zomer 2023: VRT stelt haar zomerprogrammatie voor

Op 21 juni begint de zomer en dat is voor VRT het startsein voor een rits zinderende evenementen, straffe radio- en tv-programma's, meeslepende podcasts, spannende sport én een zomer vol muziek.

Lees meer
 

Zomer en najaar 2023: RTL stelt zijn programmatie voor tijdens het RTL Island event

Op 14 juni presenteerde RTL Belgium zijn zomer en najaar. "In een omgeving met hevige concurrentie en een markt die onder druk staat, vinden we onszelf opnieuw uit terwijl we de historische troeven van RTL uitspelen", zegt CEO Guillaume Collard.

Lees meer
 

Jobs

Project Account Manager
Kinepolis Business
Vacature plaatsen?
MediaSpecs Jobs
Meer jobs
 
 

Wendy Van Dyck, Nicolas Beguin en Selin Özçelikel vervoegen het Mindshare-team

Wendy Van Dyck wordt Client Lead op het AS Watson account. Nicolas Beguin komt aan boord als Client Manager om diverse accounts te beheren. En Selin Özçelikel werd aangenomen als de IO Lead voor een nieuwe afdeling binnen het bedrijf.

Lees meer
 

Outsource Communications wordt 30 jaar en zet nog meer in op data

PR- en communicatiebureau Outsource Communications viert zijn 30-jarig bestaan. Een mijlpaal die het bureau aangrijpt om zich in een nieuw jasje te steken: een nieuw logo, een frisse huisstijl en een nieuwe website maken dit compleet.

Lees meer
 

Drie nieuwe mobility-klanten voor All Colors of Communication

All Colors of Communication voegt met invoerder Astara en de merken Maxus en Isuzu drie nieuwe klanten toe aan haar mobility-portfolio. "De stap naar de mobiliteitssector past perfect binnen onze ambities", aldus managing director Kristof De Roeck.

Lees meer
 

VivaTech 2023 in Parijs stelde zich op als topbeurs voor tech en startups

De zevende editie van VivaTech vond plaats van 14 tot 17 juni in Parijs en kreeg een recordaantal van 150.000 bezoekers over de vloer. De beurs zet zichzelf zo de hoed op van "the new unmissable global meeting place for tech, startups and digital".

Lees meer
 

AP Hogeschool vernieuwt de bacheloropleiding Communicatie met nog meer praktijk

AP Hogeschool lanceert volgend academiejaar een volledig nieuw programma voor eerstejaarsstudenten in de bachelor Communicatie. Gloednieuwe vakken en projectweken wisselen elkaar af.

Lees meer
 

BAM en No-Kno lanceren de Advertising Diversity Barometer

De Advertising Diversity Barometer meet de diversiteit in Belgische advertenties. Met objectieve diversity metrics willen de initiatiefnemers de sector helpen om meer divers en inclusief te worden.

Lees meer
 

GroupM Recession Monitor: Wat is het effect van de prijsstijgingen op het supermarktbudget?

De trend over de eerste 9 golven van de Recession Monitor is duidelijk. Het aantal mensen dat verklaart meer uit te geven, neemt tussen februari en juni toe met 5,5% en evolueert daarmee van 17,9% naar 23,3%. Voor 3 op 4 is het ook van moeten.

Lees meer
 

Dentsu – Out Of Home Trend Report 2023

De toekomst is veelbelovend met een dynamisch landschap dat merkervaringen verbetert en de stedelijke omgevingen van morgen vormgeeft. Lees meer over de OOH-trends in het rapport van Dentsu.

Lees meer
 

Seen from Space: Regionale duopolies bij providers

De overname van VOO door Orange is goedgekeurd door de Europese autoriteiten. Er zal dus een consolidatie volgen waardoor het aantal grote providers op Belgische bodem zal worden teruggebracht tot drie.

Lees meer
 

Onderzoek Arteveldehogeschool: vertrouwen van jongeren in nieuws daalt

[Provided by PUB] Bij ruim een derde van de Vlaamse jongeren tussen 12 en 26 jaar is TikTok het belangrijkste nieuwskanaal. Ook Instagram blijft een belangrijke bron voor nieuws. Dat blijkt uit onderzoek van Arteveldehogeschool bij 1.236 jongeren.

Lees meer
 

CIM RAM: Radio 2, Qmusic en Joe in de top 3

Het CIM publiceerde nieuwe luistercijfers voor de periode januari-april. Met een marktaandeel van 24,57% blijft Radio 2 de grootste radiozender van Vlaanderen, voor Qmusic (12,78%) en Joe (12,24%).

Lees meer
 

CIM RAM: Analyse DPG Media Advertising

Bij 18-54 verstevigt Joe zijn 2de plaats met het sterkste resultaat ooit en bevestigt Qmusic als leider. bel RTL groeit sterk (+29,5%) op 18-54 en rukt op naar plaats 3. Nostalgie bevestigt als nummer één op 12+, Radio Contact als leider bij 18-54.

Lees meer
 

CIM RAM: Analyse VRT

Studio Brussel haalt een marktaandeel van 8,2%. Dat is een groei van 1,4 % op een jaar. Radio2 blijft afgetekend de grootste radiozender van Vlaanderen, met dagelijks meer dan 1,1 miljoen luisteraars, goed voor een marktaandeel van bijna 25%.

Lees meer
 

CIM RAM: Analyse RTL Belgium

Op de commerciële doelgroep 18-54 verstevigt Radio Contact haar leiderschap met 19,7% marktaandeel (+9%). bel RTL komt op de 3de plaats te staan en klimt zo drie plekken omhoog met een stijging van 29% t.o.v. de vorige golf.

Lees meer
 

Agenda

Kantar Webinar: Introducing Brand Equity Evaluation
27 juni 2023 | 12:00 - 13:00
St-Canneke
28 juni 2023 | 15:30 - 23:45
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.