MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

NIEUW: Mediaplannen maken, exporteren en delen in MediaSpecs

Beste mediavrienden,

Zoekt u een praktische tool voor het samenstellen van een mediaplan of perslijst? Met de database van MediaSpecs vindt u in een mum van tijd de juiste media en personen, met inbegrip van reclametarieven met formaten en afmetingen, verschijningsdata en contactgegevens.

NIEUW! Vandaag stellen we een totaal nieuwe service voor: het maken van een mediaplan (met aanduiden van budget, media, datums, formaten en prijzen) dat u ook kan exporteren naar Excel en kan delen met collega’s.

Meer weten? We geven graag een demo en maken zeker een goed voorstel.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Nina – Line

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

13/03/2023

Media & Communities: Herbeleef alle keynotes en debatten

Het seminarie Media & Communities en de receptie ter ere van 15 jaar MediaSpecs op 28 februari in UGC Mechelen zitten er weer op, maar hier kan u rustig alle debatten en standpunten doornemen.

Lees meer
 

Le Vif viert 40 jaar met vernieuwing en ook Knack Focus breidt uit

Le Vif bestaat 40 jaar en daarom krijgt het Le Vif-pakket een nieuwe strakke lay-out, een gloednieuw logo, nieuwe rubrieken en nog meer digitale content. Ook Knack Focus breidt uit en brengt voortaan nog meer cultuur.

Lees meer
 

Zelfspot van Mitsubishi Electric scoort sterk op visits en conversie

[Sponsored] Awareness creëren voor een relatief onbekend product wiens naams een heuse tongbreker is: geen evidentie. Met een slimme twist zetten Mitsubishi Electric en d-artagnan een campagne neer die tot in het buitenland over de tongen ging.

Lees meer
 

Sabato neemt een digitale versnelling

De community van Sabato (het weekendmagazine van Mediafin over mode, travel en interieur) krijgt voortaan met Sabato.be eenzelfde digitale ervaring die vertrekt vanuit een ‘mobile first approach’.

Lees meer
 

Transfer treedt toe tot VIA

Transfer kondigt aan dat ze zijn toegetreden tot VIA, de vereniging van audiovisuele media. "De toetreding tot VIA is een belangrijke mijlpaal voor Transfer", aldus General Manager Michel Dupont.

Lees meer
 

Jobs

Senior Media Advisor International
Maison Moderne
Meer jobs
 
 

Nieuwe klant voor MediaCom: Westland Shopping

MediaCom voegt het vernieuwde Westland Shopping toe aan zijn klantenportfolio. Het mediabureau werkt al samen met een aantal retailmerken die aanwezig zijn in het winkelcentrum, waaronder Hunkemöller, JD Sport, Maxi Zoo en P&C.

Lees meer
 

Brightfish lanceert opnieuw de Belgian Young Lions Competition

Als officiële vertegenwoordiger van Cannes Lions stuurt Brightfish, met de steun van BAM en Creative Belgium, in juni opnieuw twee Belgische teams naar het internationale reclamefestival.

Lees meer
 

Nu ook in Belgisch Staatsblad: gokreclame verboden vanaf 1 juli 2023

[Provided by PUB] Het Koninklijk Besluit dat gokreclame in ons land fors aan banden legt, is gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad. Dit betekent dat de beperkingen op gokreclame officieel vanaf 1 juli 2023 in werking treden.

Lees meer
 

imec.digimeter 2022: inzicht in het bezit en gebruik van Vlamingen ten opzichte van media en technologie

De studie imec.digimeter biedt antwoorden op de vragen die de Vlaming heeft op vlak van media, ICT en technologie (bezit), hoe die gebruikt worden (gebruik) en hoe men zich daarbij voelt (attitude).

Lees meer
 

Nieuw boek van Nicolas Lambert: Le marketing peut-il sauver le monde ?

Dit boek is bedoeld voor iedereen die professioneel bezig is met marketing, maar ook voor het brede publiek dat gepassioneerd is door de grote maatschappelijke vraagstukken op het gebied van economie en duurzame ontwikkeling.

Lees meer
 

Seen from Space: Digital audio, een kans voor reclame?

Naast de kracht van radio en in livestreams, groeit audiostreaming uit tot een onweerstaanbare kracht in de audioconsumptie in België. Werd in 2021 nog 14,5% van de tijd besteed aan audiostreaming, dan is dat percentage nu gestegen tot 16,7%.

Lees meer
 

Hugues Rey: “Betere distributie betekent minder distributie”

Op 28/02 leidde Hugues Rey, CEO van Havas Belgium en voorzitter van UMA, het door MediaSpecs georganiseerde Media & Communities seminarie in. Hij ging in op de thema's targeting en hoe kwalitatieve content aan de community kan worden gepresenteerd.

Lees meer
 

Pascal Chevalier: “Reworld Media is een groep ondernemers”

Pascal Chevalier, voorzitter en medeoprichter van Reworld Media (Frankrijk), was aanwezig op Media & Communities. De mening van een technicus, ingenieur voordat hij mediamagnaat werd, en zijn businessmodel voor een succesvol mediabedrijf.

Lees meer
 

“Onderlinge afhankelijkheid van de media is noodzakelijk voor een goede samenleving” – François le Hodey (IPM Group)

Na de toespraak van Pascal Chevalier (Reworld Media) startten Peter Quaghebeur (Mediafin) en François le Hodey (IPM Group) de discussie over diversificatie en bedrijfsmodellen, onder leiding van moderator Matthias Langenaeker.

Lees meer
 

“Waarheidsgetrouw nieuws is belangrijk.” Dat lijkt een evidentie, maar is dat wel zo?

Neem alle nieuws, berichtgeving, informatie, en stel de vraag: is alles wat we binnenkrijgen wel daadwerkelijk waarheidsgetrouw? Opgelet, we hebben het dan niet alleen over flagrante fake news items. Moraalfilosoof Bart Pattyn (KU Leuven) legt uit.

Lees meer
 

Waarheidsgetrouwheid in de media: “Er moet een onderscheid gemaakt worden tussen waarheidsgetrouwe berichtgeving en opiniëring”

Waarheidsgetrouw nieuws in de media is belangrijk. Maar wat zijn de verantwoordelijkheden van media? Eveline De Ridder is moderator van dienst voor het 2de debat op het event Media & Communities, met gasten Bart Pattyn, Pieter Knapen en Niels Famaey.

Lees meer
 

Agenda

BAM Marketing Webinar: Business As New
16 maart 2023 | 12:00 - 13:00
Avond van de Woordvoerder
16 maart 2023 | 18:30 - 22:00
BMMA Lunch Debate
21 maart 2023 | 12:00 - 14:00
BAM Marketing Café: Marketing Book of the Year 2022 (Marc Michils)
21 maart 2023 | 17:30 - 19:30
Omnichannel & E-Commerce Congress
23 maart 2023 | 10:00 - 18:00
Social media in crisis communication: opportunity or threat?
23 maart 2023 | 12:00 - 14:00
CommPass Starters Kit: Traditional metrics in media
23 maart 2023 | 14:30 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.