NIEUW: Mediaplannen maken, exporteren en delen in MediaSpecs
Beste mediavrienden,
Zoekt u een praktische tool voor het samenstellen van een mediaplan of perslijst? Met de database van MediaSpecs vindt u in een mum van tijd de juiste media en personen, met inbegrip van reclametarieven met formaten en afmetingen, verschijningsdata en contactgegevens.
NIEUW! Vandaag stellen we een totaal nieuwe service voor: het maken van een mediaplan (met aanduiden van budget, media, datums, formaten en prijzen) dat u ook kan exporteren naar Excel en kan delen met collega’s.
Meer weten? We geven graag een demo en maken zeker een goed voorstel.
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Nina – Line
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
13/03/2023
|
|
|
|
|
|
Het seminarie Media & Communities en de receptie ter ere van 15 jaar MediaSpecs op 28 februari in UGC Mechelen zitten er weer op, maar hier kan u rustig alle debatten en standpunten doornemen.
Lees meer
|
|
|
|
Le Vif bestaat 40 jaar en daarom krijgt het Le Vif-pakket een nieuwe strakke lay-out, een gloednieuw logo, nieuwe rubrieken en nog meer digitale content. Ook Knack Focus breidt uit en brengt voortaan nog meer cultuur.
Lees meer
|
|
|
|
[Sponsored] Awareness creëren voor een relatief onbekend product wiens naams een heuse tongbreker is: geen evidentie. Met een slimme twist zetten Mitsubishi Electric en d-artagnan een campagne neer die tot in het buitenland over de tongen ging.
Lees meer
|
|
|
|
De community van Sabato (het weekendmagazine van Mediafin over mode, travel en interieur) krijgt voortaan met Sabato.be eenzelfde digitale ervaring die vertrekt vanuit een ‘mobile first approach’.
Lees meer
|
|
|
|
Transfer kondigt aan dat ze zijn toegetreden tot VIA, de vereniging van audiovisuele media. "De toetreding tot VIA is een belangrijke mijlpaal voor Transfer", aldus General Manager Michel Dupont.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MediaCom voegt het vernieuwde Westland Shopping toe aan zijn klantenportfolio. Het mediabureau werkt al samen met een aantal retailmerken die aanwezig zijn in het winkelcentrum, waaronder Hunkemöller, JD Sport, Maxi Zoo en P&C.
Lees meer
|
|
|
|
Als officiële vertegenwoordiger van Cannes Lions stuurt Brightfish, met de steun van BAM en Creative Belgium, in juni opnieuw twee Belgische teams naar het internationale reclamefestival.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Het Koninklijk Besluit dat gokreclame in ons land fors aan banden legt, is gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad. Dit betekent dat de beperkingen op gokreclame officieel vanaf 1 juli 2023 in werking treden.
Lees meer
|
|
|
|
De studie imec.digimeter biedt antwoorden op de vragen die de Vlaming heeft op vlak van media, ICT en technologie (bezit), hoe die gebruikt worden (gebruik) en hoe men zich daarbij voelt (attitude).
Lees meer
|
|
|
|
Dit boek is bedoeld voor iedereen die professioneel bezig is met marketing, maar ook voor het brede publiek dat gepassioneerd is door de grote maatschappelijke vraagstukken op het gebied van economie en duurzame ontwikkeling.
Lees meer
|
|
|
|
Naast de kracht van radio en in livestreams, groeit audiostreaming uit tot een onweerstaanbare kracht in de audioconsumptie in België. Werd in 2021 nog 14,5% van de tijd besteed aan audiostreaming, dan is dat percentage nu gestegen tot 16,7%.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Op 28/02 leidde Hugues Rey, CEO van Havas Belgium en voorzitter van UMA, het door MediaSpecs georganiseerde Media & Communities seminarie in. Hij ging in op de thema's targeting en hoe kwalitatieve content aan de community kan worden gepresenteerd.
Lees meer
|
|
|
|
Pascal Chevalier, voorzitter en medeoprichter van Reworld Media (Frankrijk), was aanwezig op Media & Communities. De mening van een technicus, ingenieur voordat hij mediamagnaat werd, en zijn businessmodel voor een succesvol mediabedrijf.
Lees meer
|
|
|
|
Na de toespraak van Pascal Chevalier (Reworld Media) startten Peter Quaghebeur (Mediafin) en François le Hodey (IPM Group) de discussie over diversificatie en bedrijfsmodellen, onder leiding van moderator Matthias Langenaeker.
Lees meer
|
|
|
|
Neem alle nieuws, berichtgeving, informatie, en stel de vraag: is alles wat we binnenkrijgen wel daadwerkelijk waarheidsgetrouw? Opgelet, we hebben het dan niet alleen over flagrante fake news items. Moraalfilosoof Bart Pattyn (KU Leuven) legt uit.
Lees meer
|
|
|
|
Waarheidsgetrouw nieuws in de media is belangrijk. Maar wat zijn de verantwoordelijkheden van media? Eveline De Ridder is moderator van dienst voor het 2de debat op het event Media & Communities, met gasten Bart Pattyn, Pieter Knapen en Niels Famaey.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
16 maart 2023 | 12:00 - 13:00
|
16 maart 2023 | 18:30 - 22:00
|
21 maart 2023 | 12:00 - 14:00
|
21 maart 2023 | 17:30 - 19:30
|
23 maart 2023 | 10:00 - 18:00
|
23 maart 2023 | 12:00 - 14:00
|
23 maart 2023 | 14:30 - 17:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|