Le Vif viert 40 jaar met vernieuwing en ook Knack Focus breidt uit

FacebookTwitterLinkedIn

Le Vif bestaat 40 jaar en daarom krijgt het Le Vif-pakket een nieuwe strakke lay-out, een gloednieuw logo, nieuwe rubrieken en nog meer digitale content. Ook bij Focus Vif zijn er vernieuwingen. De regie Roularta Advertising viert mee, met een gepaste 40% korting voor adverteerders.

Hoofdredactrice Anne-Sophie Bailly: “De vernieuwde Le Vif is jonger, moderner en eigentijdser, maar blijft trouw aan de diepgaande en gerichte benadering van Belgisch en internationaal nieuws, om kwaliteitsinformatie te verstrekken en de lezers aan te moedigen om te durven twijfelen.

Inhoudelijk integreert het blad een sportrubriek en vindt het zichzelf opnieuw uit door meer nadruk te leggen op nieuwe onderwerpen zoals persoonlijke financiën, gezondheid en seksualiteit. Anne-Sophie Bailly: “De gezondheids- en koopkrachtcrisis tonen aan hoe essentieel betrouwbare en relevante informatie is. Geld en gezondheid behoren tot de belangrijkste zorgen van onze lezers.

Focus Vif wordt op zijn beurt verder uitgebreid met cultuur: popcultuur, muziek, film, televisie, maar ook literatuur, tentoonstellingen, beeldende en uitvoerende kunst.

Uitgever Niels Famaey: “Met de integratie van alle cultuur in Focus Vif werkt de redactie verder aan een duidelijke positionering van het Vif-pakket. Wekelijks vindt de lezer Belgische politiek, internationaal nieuws, wetenschap, gezondheid, sport en debatten in Le Vif, cultuur en entertainment in Focus Vif en lifestyle en human interest in Le Vif Weekend.

Ook de digitale inhoud op levif.be wordt sterk uitgebreid. Dankzij een reeks analyses, factchecks, podcasts, quizzen, enz. blijven Le Vif-lezers overal en altijd op de hoogte.

Roularta Advertising viert mee met een gepaste top topical korting. Adverteerders die naar de nieuwe vorm van Le Vif verwijzen, genieten nog de hele maand maart van 40% korting.

Ook Knack Focus breidt uit: meer cultuur

Knack Focus zal voortaan niet alleen entertainment, streaming, film, televisie en popcultuur belichten, maar ook allerhande andere cultuur. Ook boeken, tentoonstellingen, podiumkunsten en kunst in het algemeen komen aan bod.

Hoofdredacteur Bert Bultinck: “Door het bundelen van alle cultuuraanbod in één bijlage maken we het de lezer makkelijker. Een heldere agenda, verrassende inzichten van de scherpste pennen en de beste aanbevelingen, van Vermeer tot Måneskin, Caroline Polachek en Lize Spit, vind je voortaan terug in Knack Focus.

Alle contactgegevens van Roularta, reclametarieven en media-info over Le Vif, Knack en de Roularta-portfolio vindt u in de MediaSpecs Database.